Feil på armatur til juwel lido 120

Kjære kloke hoder der ute.

Mitt armatur slukket plutselig og helt uten forvarsel. Det er to rør i dette armaturet og kan ikke se for meg at begge rørene røk samtidig, så regner med at det er feil på armaturet. Noen som har erfaring med dette, evt noen som har klart å fikse dette på egenhånd eller vet hvor feilen ligger?

Har kjøpt dette brukt, så har ikke kvittering eller garanti.

Takker på forhånd for all hjelp dere har å tilby
Jeg har svart på flere tråder om det samme problemet. Det som mest sannsynlig er årsaken er bryteren. Alle med det problemet har byttet bryter, og da funker det igjen. Dette er tydeligvis en svakhet hos juwel. Jeg har selv byttet bryteren på alle mine kar.
Lykke til.
Takk for tipset prøver dette i morgen så får vi se hvordan det går
Bare hyggelig, håper det hjelper
Hos meg skjedde det samme med en annen type Juwel akvarie, da var det ene lysrøret gått, og dermed virket ingen av dem. Skiftet lysrør, og dermed var alt i orden igjen
Tone Ringstad
Hos meg skjedde det samme med en annen type Juwel akvarie, da var det ene lysrøret gått, og dermed virket ingen av dem. Skiftet lysrør, og dermed var alt i orden igjen


Det samme skjedde nylig med mitt Juwel Lido, trodde armaturet var ødelagt, men var bare at ett lysrør hadde gått, så da virket ingen. Byttet det ødelagte, og da virket begge to igjen
Sånn kan det gå...
Tok en tur til forhandler for å teste armaturet med nye rør. to nye rør ble puttet inn, men det hjalp ikke. Det ene røret forble mørkt og det andre bare blinket. Kjøpte nytt armatur til 880,- + reflektorer og dro lykkelig hjem. Endelig lys tenkte jeg. Men nei da. Forhandler hadde klart å sende med meg feil størrelse!! Så nå sitter jeg her og venter på at de skal åpne sjappa så jeg kommer meg ut for å få byttet. Med min flaks, så har de ikke riktig størrelse så jeg må vente til neste fredag for å få lys i tanken igjen
Håper de har armaturet inne, krysser fingrene
De hadde armaturet!

Det er nå montert på reflektorer og koblet til timeren
Alt er bare velstand
Kjempeservice hos Jan Holt AS
så bra Ja de har det du trenger og er service innstilte, må innom de gangene jeg er på de trakter.
Juwel armaturene tenner kun om begge rør er i orden (serietenner). Er begge rør i orden er vanligste feil bryteren. Neste feilkilde er rørholderene, sjekk kontaktflater. Er dette i orden er balasten som regel røket (varmgang?)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap