Hylleavstand akvariereol

Noen som har reol som kan fortelle meg hvor stor avstand man bør ha fra toppen av akvariet til neste hylle?

Plussmedlem
Kommer helt an på hvor store kar du har... Blant annet....
Karene er 110 l, 80x40x45, noe mer som spiller inn?
Plussmedlem
Leopardus
Karene er 110 l, 80x40x45, noe mer som spiller inn?

De karene der er på 144liter... Bare sånn at det er sagt...

Litt smak og behag, litt hvor mange kar du skal ha i høyden, litt hvor mye høyde du har til rådighet og hva du ellers kan bruke resten av plassen til..
Men selv ville jeg vel ikke brukt stort mindre enn ca 16cm
Hm, kanskje jeg tok i litt med målene, skal vi se...-
Karene er Juwel Rekord 800, ifølge produsent 110 l, utvendig mål: 81 x 36 x 45.
Da er sikkert høyden inklusive armatur.
Da spørs det om jeg ikke får holde meg til to-
har tenkt å bruke denne hylla:
http://www.jula.no/lagerhylle-666025

Må ta ut en hylle, men tør ikke å la det være den på toppen med tanke på stabilitet.

Får prøve meg fram når alt kommer i hus.

Takk for svar!
En grei tommelfingerregel er halvparten av dybden på karet under. Dvs er karet 40 cm dypt, så er 20 cm over karet passe.
StineMari
En grei tommelfingerregel er halvparten av dybden på karet under. Dvs er karet 40 cm dypt, så er 20 cm over karet passe.

Akkurat!
Det var faktisk det jeg tenkte, 20-25 cm.
Da blir det 2 stk. i denne, eller en annen reol- har jo lyst på tre akvarier!
De hyllene er av akkurat samme kvalitet som Bauhaus sine, nå er det jo ikke sikkert du søler like mye som meg, men de tåler altså absolutt ikke vannsøl selv etter tre strøk akrylmaling og er like solide som Mariekjeks. La hylleplatene dobbelt/skar til nye, og kledde dem i en klar plastsekk da de startet å bule på midten. Brukte den riktignok til småkar som ikke hvilte på profilene, men mugg er jo ikke gøy uansett...
Fine kar å ha i reol det, men kan være greit med litt høyde imellom, ellers vil lokkene iritere vettet av deg (vet av erfaring). Er bilder av gamle reolen min med rekord 800 i profilen min. Den høyden jeg har der er ok.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap