Syk scalare

Scalaren min er ikke helt frisk. denhar stått med pumpen i strømmen i noen dager nå. ser att den har sår i buken. i dag, la den seg på siden.
noen som hvet hva dette er? kan eg redde den. nå ligger den i ynglekassen for å få fred
Høres ut som den er veldig dårlig. Ikke godt å si årsaken med sikkerhet, men etter utseendet på fisken å dømme kan det se ut som den har hatt for dårlig plass?

Hvis den er så dårlig at den bare ligger på siden, er det nok kanskje på tide å vurdere avlivning. Beste og mest humane måten å gjøre dette på er etter min mening å kappe av hodet med en skarp kniv.
Den har gått i 280 liter, med god plass (ingen store røtter mm) spørst om jobben bare må gjøres ja
Ok, hvis den har vokst opp med såpass grei plass, så er det kanskje det som "på godt norsk" kalles en runt.
eg fekk den faktisk for 14 dager siden, var ganske sprek i starten, men har vårte gradvis verre. men dei andre fiskene derfra, har holdt seg ganske bra men den hadde sår i siden når eg kjøpte den, og kan vel regne med att slikt skjer til tider.
Bare av nysgjerrighet, vet du størrelsen på akvariet den vokste opp i?
det vet eg faktisk ikke.

den hadde og ein litt tøff transport før den kom hit, 1,5 døgn

den klarte seg desverre ikke, klarte ikke se på den lide lenger.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap