Fiskekombinasjon

Noen som kan gi mer forslag på noen fargerike fisker å ha i karet (ferskvann)

Har sverddragere, platy og et par maller fra før. Må kunne gå sammen med disse uten noe bråk. Totalt 9 :P.

Gjerne noen blå og/eller gule fisk hadde vært fint. Jeg leter i fiske databasen, men synes jeg finner bare slike kjedelig farger
Hvis du har vann som passer levendefødere (?) så begrenser utvalget seg selv, og at fiskene passer til vannet er vel viktigere enn hvilken farge de har ? Det fins jo gule molly og blå guppy, samt andre mer sjeldne levendefødere med fine farger.
Sjelden fisk høres spennende ut
Hvilke sjeldne levendefødere kan det være snakk om da?
Hei
håper du får inn noen tips. legger inn en post så den holder seg oppe på siste innlegg. er interesert i blå fisk selv. har hørt om neon blue guppy. men finner ikke konkret info annet en at folk har fått tilfeldige.
Dverggurami er et fargerikt innslag. Den finnes også i fremavlet blå versjon (hannen) som er temmelig vanlig.
For eksempel arter av Limia, Jenynsia, Girardinus og Heterandria. Jeg er ingen spesialist på levendefødere, men har iallfall hatt noen arter av nydelige blå Limia. Vet det er folk her på forumet som dretter slike litt "udda" levendefødere...husker ikke i farten hvem. Du finner plenty av tråder om dette i forumet.
Okay takk Skal sjekke ut det. Da blir det jo både pose og sekk da hva vannverdier og farger angår
Japan blue Endlers er skikkelig fine da
Platy og sverddrager er begge Xiphophorus og kan krysses, så de bør ikke gå i samme kar. Å ha mange ulike levendefødere i samme kar synes jeg blir bare "rot". De vil også spise opp hverandres yngel rimelig kjapt.

Synes heller du bør gå for dverggurami eller en gruppe med stimfisk, men de vil også spise opp yngelen...

Edit: Limia tridens er en svært liten art og blir ikke større enn 4 cm. Den passer best å holde i mindre artskar.
Ja, det gjør det jo. Men : trivsel må være førsteprioritet. Dessuten får man heller ikke fine farger på fiskene hvis trivselen er lav. Og levendefødere bør ha riktig vannkvalitet og masse god mat for å vise seg fra sin beste side, såpass har jeg da erfart

Se på denne, f.eks. Kan absolutt anbefales ! Og fredelige er de jo også.
Er det noe problem at dem krysser seg da ? Eller blir det mongofisk av det ? Finnes det ikke noen større fisk som kan anbefales da, gjerne 10-15cm ?
Nei, egentlig ikke, de er jo i utgangspunktet hybrider.

Jeg holder og dretter selv Neoheterandria elegans, Xiphophorus maculatus, Xiphophorus hellerii og Characodon lateralis. De 3 siste artene har lokasjon.

Flotte fisker som ikke bør blandes med butikk-artene
hvordan er det med Discus ? Kunne det gått i karet her eller er dem vanskelige ?
Ja, mange av artene er relativt små, men er fine i grupper likevel. Helt enig med Janne i at arter som kan krysses ikke bør holdes sammen ! Mine forslag var ment som litt spennende alternativer til de vanlige "butikkartene", ikke for å få flest mulig farger i akvariet... *grøss*

Edit : ja, diskus er for viderekomne. De krever blandt annet helt andre vannverdier enn levendefødere.
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap