Hjelp - 1500-liters kar lekker - tetraer, geophaguser og maller gis bort i risør!

Jeg tror noen prøver å fortelle meg at det er på tide å gi opp akvariene. Jeg må innrømme at jeg bare har byttet vann og matet og ikke brydd meg så mye mer om karet det siste året eller to, og nå har det begynt å lekke. Jeg må tømme det og bli kvitt fiskene, og jeg hadde ikke så veldig lyst til å avlive en del tetraer, geophaguser, sjokolademaller, synodontiser og annet, som det ikke er noe i veien med. Er det noen i nærheten av Risør som kunne tenke seg å hente fisk snarest mulig? Jeg drar hjem for å ta meg av det i dag, og dette haster. Det sildrer ut av karet.
Synd jeg ikke er hjemme, da kunne jeg ha hjulpet deg. Har en tom 720.

Men skal prøve og få fatt i en som kanskje kan hjelpe.
Nei, halloen der (som de sier i Bergen)! Jeg tenkte faktisk på at jeg skulle ringe deg når jeg kom hjem. Og nå er jeg nettopp kommet hjem, og så dukker du opp her uten at jeg trenger ringe engang. Topp hvis du kan hjelpe meg. Det blir så dumt bare å avlive en haug med fullt fungerende fisker hvis det kan unngås. Litt sentimental må man ha lov til å være selv om jeg akkurat nå er mest irritert...
Har prøvd og få fatt i en som heter Rune Dalen i Neslansvatn. Han hadde sikkert tatt de. Men jeg har ikke telefon nummeret hans her. Har sendt han en mail.

Men er det helt krise kan jeg be noen fylle opp 720en med vann og så kan du sette dem i det karet inntil videre.
Det hadde vært veldig greit! Jeg må tømme det fordømte karet i dag, det ser faktisk ut til å lekke på undersiden, i det ene hjørnet. Så jeg må redde kjellerstua. Jeg fant et nummer til han rune på 180.no, det begynner med 92 60. Kan det stemme?
Ikke noe svar nå, men han kan sikkert være på jobb. Får prøve igjen utover dagen. Og jeg sender en melding til ham.
Jeg kan be kona fylle vann i 720en hvis du vil. Men hun reiser snart på jobb.
Jeg har så vidt begynt å tømme, og det vil ta tid å demontere toppem på karet og fange de små rakkerne. Men jeg har en 20-litersdunk jeg kan ha dem i over natta iallfall. Hvis hun kunne fylt vann, for sikkerhets skyld, kunne jeg levert dem i morgen hvis ikke mister Dalen kan/vil ta dem.
Da har hun begynt og fylle vann.

Du kan kjøre fisk ned i ettermiddag/kveld hvis du vil. Du kan ringe min far Alf Harry på 97950893 så kan han komme og låse opp.

Jeg får ikke satt i gang noe filter siden de må rengjøres først. Men du kan kanskje ta med filterpumpa din. Det burde fungere sånn midlertidig.
Flott! Jeg har faktisk ikke noe annet enn et powerhead som står i sumpen, ikke noe annet filter. Men det tar jo litt tid før de skitner til vannet der.
Ok skjønner. De får gå uten mat til jeg kommer hjem.
Er det veldig lenge til? Ser ut som om de er småsultne, matautomaten ser ut til å ha sviktet, og fruen har vel ikke matet dem så ofte. De har nok gått litt for lut og kaldt vann (vel, temperert vann) en stund, er jeg redd.
OK, jeg skal be noen gjøre ren den ene FX5 pumpa.
Igjen mange takk! Da ringer jeg din far når jeg har noe å dumpe oppi. Må bare finne det 20-litersdunken min. Den sto ikke der jeg trodde.
Jepp skal si ifra at du ringer senere.
Bra, takk! Hvis da ikke han Dalen ringer i mellomtiden, da. Men vi får bare se om han svarer på mailen din, tekstmeldingen min eller det ubesvarte anropet mitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap