Esha 2000 dosering - hjelp

Må medisinere med Esha 2000. Har bløtt vann, og da står det at doseringen må dobles.
Menes det å doble dagsdosene.? F.eks. første dag er det ca. 8 dråper i mitt akvarium. Skal jeg da ha i 16 dråper?Har foreløpig hatt i 8 på morgenen. Neste dag 4 dråper, doble til 8?
Dumt spørsmål, kanskje, men jeg tar sjansen.
Bruker Esha optima, og det hadde jeg i akvariet i går. Håper kombinasjonen går bra.
Ble litt krise på morgenen, måtte medisinere.
Å doble dosering betyr å doble dagsdosene ja.

Har du rekna deg fram til at vanlig dosering Dag 1 er åtte dråper (basert på akvarievolumet) så skal du dryppe 16 dråper. Dag 2 (der ein skal halvere dosen frå dag 1) blir dermed åtte dråper. Antal dagar med medisinering skal IKKJE dobles. Det betyr at dersom det i bruksanvisninga står at du skal medisinere i tre dagar så skal du gjera nettopp dette og ikkje medisinere i seks dagar.

Esha Optima kjenner eg ikkje til og eg kan dermed ikkje uttale meg om kombinasjonen Esha 2000 og Esha Optima.

Iogmed at du allereie har medisinert så vil eg anbefale deg å bruke aktivt kull (svart svamp i filteret) til å rense bort eksisterande medisin før du eventuelt køyrer ein ny runde med medisinering. Hugs berre å fjerne den svarte svampen før du begynner medisinering igjen. Eit vannbytte vil også vera smart.
Tusen takk for svar! Håper noen vil svare på et spørsmål til. Kan jeg bytte vann under Esha2000 medisineringen?
Må man så må man. Men husk at når du fjerner vann så fjerner du også tilsvarende mengde medisin.
Siden en kur ikke varer i så veldig mange dager er det beste å bytte vann før og etter kuren.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap