Dvergvekst

Jeg har ett merkelig fenomen i mitt akvarie I desember fikk sajica cikliden min yngel, de er store nå og gitt bort, vokste fort og normalt. Men en av ungene har jeg fremdeles i karet, den er knappe 1 cm stor fremdeles. Vokser ikke, men spiser og svømmer fornøyd rundt. Burde kanskje tatt den vekk, men har ikke hjerte til det, den er jo faktisk veldig livlig. Noen som har vært borti dvergvekst hos fisk før?
Jeg har en sae som ikke vokser. Fikk den med på kjøpet fra butikken da jeg kjøpte 5 stk og den var halvparten så stor som de andre og skjev i kroppen. Selv om de andre har vokst dobbelt så er den like liten, men kroppen har rettet seg ut og den har blitt tykkere, men ikke lengre.

Min spiser godt og jeg forer dem med forskjellige kvalitets for så hvorfor den ikke vokser.. Tja si det Ellers er den veldig aktiv og henger med gjengen.
Denne har ingen defekter helt perfekt, til og med fargene er lik en stor sajica, og de får forskjellig for hele tiden her også, tror ikke den er 1 cm engang.
Jeg har en molly, Knøtt, som er bitteliten. Den er nå en voksen molly, men bare cirka 2 1/2 cm lang - den ser ut som en to - tre måneders yngel. Jeg ble anbefalt her på forumet å avlive den for å unngå spredning av dårlige gener, men jeg beholdt den i stedet i yngelakvariet (hvor det ikke var noen kjønnsmodne fisker) lenge. Jeg har nå hatt den i "voksenakvariet" i noen uker, og jeg tror den er infertil. Den er fornøyd, spiser og ser ut til å ha det fint, selv om den kanskje ikke fremstår som den aller mest modne og intellektuelt begavede fisken.
Jeg har en scalare jeg ikke syns vokser noe særlig, fortsatt liten, det er den jeg har på profilbildet, har en annen som er en kjempe i forhold som jeg hentet som voksen Veit ikke hvor sakte disse vokser, men har hatt den i to år uten at den har vokst noe nesten..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap