Hvilke fisk kan jeg ha sammen med slørhale?

Jeg har en slørhale som snart flytter fra 60 l, til en 280l. Vil veldig gjerne ha et Asiatisk kar med en gjennomsnittstemperatur på ca 22-24 grader. Noen som har tips om hvilken fisk som passer i et slikt kar? Vil helst ikke ha gullfisk/slørhaler, kanskje en til, slik at min kan få en artsfrende da...
Hva med praktbarber? http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7588 Flotte og livlige fisker, som blir veldig tamme (spiser av hånda). Vil tro de passer bra sammen med en slørhale, uten at jeg har prøvd det selv. De liker litt lavere temp enn mange andre akvariefisk, så 22-24 grader vil passe dem bra. I mitt akvarium har jeg praktbarber sammen med Odessabarber (også veldig flotte, og med samme krav til temp osv), og et par Botia-arter som bunnfisk.
Takk for tips! Ser at Barber trenger litt stor plass...min 100 cm lengde på akvariet. Jeg har et såkalt kube-akvarium. 80 cm dybde/lengde og 60 cm høyt. Tror du det holder til ca. 3-4 barber, 2 slørhaler, 2 "sugefisk" en liten og en stor, og ca. 5 siamesiske algeetere?
Tror det går veldig bra med barbene, men de liker seg best i stim på minst fem stk. Går ut fra at det vil gå bra med 2 slørhaler også. 280 liter er vel mye mer enn de fleste av dem kan drømme om rundt omkring De jeg er litt usikker på er de siamesiske algeeterne. De kan bli ganske store og er vel raske svømmere som krever litt svømmerom (lengde) på akvariet. Kanskje noen andre som vet mer om dem? Men de er fantastiske algeetere. Og morsomme, der de mopper seg fram i stim. Vet ikke om du trenger både "sugefisk" og SAE?
Da satser jeg på 5-6 Barber og dropper siameserne. Er så greit å få tips her inne, de i dyrebutikkene er det iallefall ikke noe vits i å spørre... Takk for hjelp! God sommer!
Bare hyggelig! Skriv gjerne igjen og fortell om det ble bra . God sommer til deg og fiskene!
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap