Hvordan bytte lys - aquael

Når pumpa endelig virker som den skal uten å bråke verre, så har lyset blitt et problem. Det har nemlig sluttet å lyse. Det står AquaEL på basen av lyset, og jeg forstår at dette sikkert er navnet på lampa. Men vi får ikke en gang ut pæra, og ikke ser det ut for at basen minner om den vi kjøpte heller. Vi kjøpte nemlig ny pære, etter hvordan formen på den andre var. Modellen heter visst Econoline 11W. Etter et søk her inne så kan det virke som om hele greia må byttes ut, med ledning og alt, pluss at ingen fører dette merket. Hva gjør jeg?

Passer et akvarium for sommeren og har mest lyst at fiskene skal overleve oppholdet hos oss.
Ingen som vet noe om dette? La ut en tråd i går med litt bilder i, den er her:

Er det greit for fiskene å være i mørket? I dag tente jeg en spot litt på sida av akvariet, og det så ut som om fiskene liker det. Så de har vel lyst på lys...
Ja, fiskene er ikke så brydd med mørket. Fra naturen er det jo mørkt titt og ofte.

Hvis pæra ikke kommer ut uansett hva, og hele greia virker ødelagt..så se om dere ikke bare kan skjære det løst med tapetkniv?

Jeg hadde et lite AquaEl kar mener jeg å husker merket var. Og det tok vanlig lyspærer men fuktigheten gjorde at lyset kortslutta totalt. Men selve "boksen" var bare limt på lokket så jeg vippet bare en tapetkniv under og skar løs lysboksen. Så kan du heller lime inn din egen lille lys-oppsett av noe lysrør som passer (og har rett type lys så det ikke bare blir alger!!)

Dra på for eks Biltema og se om de har en sånn... lys-kontakt-stikk-et-eller-annet som kan gi lys til lysrør/pærer og passer inni der - og helst en som er for våtrom/tåler fukt.
Den er en komplett enhet, må bytte hele. Enten skaffe samme eller bygge inn ett eller annet. Samme løsning på Juwel Koral bare 19 W, godt lys, og koster ikke mye mer enn bare en lyskilde. I tilleg er den 100% tett. Beholder denne løsninga i ene Korallen min men bygger om den andre til 2x 24w t5 (da har jeg reservelampe )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap