Angående typer for og merker

Hei igjen.

Karene er oppe å kjøre og testene er fine. Så nå vil jeg gjerne lære mere om foring, og hvilke merker som leverer høyere kvalitet enn andre. Som hundeelsker gir jeg godgutten min bare det (etter min mening) beste. Det er Eukanuba og Royal Kanin som har vunnet flere forbruker tester........ og koster mye mere. Pedigree og coop hundefor lar jeg ligge. Samtidig så får han "ekte" mat i jaktsesongen.

Finnes det forbrukervennlige tester for hvilket for fiskene mine skal ha. Jeg snublet over et brukt jbl test set og det var dager og netter bedre en tetra test. Er da jbl fiskefor bedre enn tetra? Er jbl ala eukanuba som lager dyrere og bedre for til hunder og tetra som pedigree for hunder?

Hva sier dere. Vil gjerne ha litt synspungter og høre hva dere mater fiskene deres og hvorfor
Kan i alle fall si at det meste av fisk her ikke vurderer Prodac som egnet føde, de bare spytter det ut igjen. Det går en diskusjon om Tetra Tabimin oppvekstfor med innlegg av mange meget dyktige oppdrettere, verd å legge seg på minnet. Selv har jeg positiv erfaring med Dr. Basseleer og bruker mye JBL, litt på grunn av samme erfaring med testene som deg. Helt annen verden...

Det går jo også an å fange/produsere fiskemat selv, så har man full kontroll over innholdet og fisken får litt variasjon. Her er noen tråder erfarne akvarister har tatt vært greie og laget til oss:

Hvordan lage yngelfor hjemme

Tid for levendefor!

Din beste oppskrift på fiskefor

Hold af levendefoder

Levendefor, hvordan gjør jeg det del 2
"New Life Spectrum" pellets er gode. Jeg bruker en justerbar pepperkvern for å tilpasse størrelsen.

For noen fisk er meitemark veldig bra. Boka "Guppy care simplified" skriver om et forskningsstudie hvor guppyhunner fikk kun én type mat i 120 dager. Kvaliteten på maten ble målt etter hvor mange yngel hunnene fikk i perioden. Resultatene var som følger:

Earthworms, chopped 178
Earthworms, chopped frozen 164
Beef heart 143
Tubifex 141
Brine Shrimp, Hatched 101
Gordon’s Formula (Liver) 79
Brine Shrimp, Adult Frozen 76
Dry Food, flake & regular 52
Freeze-dry (brine shrimp & tubifex)40
Leaf lettuce 37
Peas 28
Farina 18
White worms 16
Oat Meal 12
Bran 9
Bread 6
Jeg bruker nesten bare fôr fra JBL, og er veldig fornøyd med det.

Her er Frank Angell sin produktomtale av JBL fôr

og

Her er Frank Angell sin produktomtale av Tetra fôr

Takk for svar.

JBL blir nevnt og jeg har selv bare posetive erfaringer med det merket, så da tror jeg at jeg satser på at det er et godt merke inntil videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap