Ønsker meg plante som vokser opp og ut av akvarie!

Heisann!!
Har et 600l akvarie, har sett en gang et akvarie, der de hadde en plante som vokste seg opp og ut av akvariet, det var så utrolig lekkert!!
Der akvariet står nå, har jeg en kvit vegg, som gjerne kunne dekoreres med akvarie plante!

Er det noen som har til salgs eller vet hvor jeg får kjøpt? Kan man bestille slike planter i posten?

Vil gjerne høre fra andre som har dette

mvh
veronica
Hydrocotyle leucophala ble jeg fortalt at vokser både over og under vann. I dyrebutikken hadde de den i et stort kar, og den strakk seg på langs og oppover. Du kan google den, så får du se hvordan den ser ut
Den er litt vanskelig å få tak på, men du kan se på ebay, eller så er du se under rubrikk her på akvaforum om noen selger
Ja så flott den var kjempe fin den!! Og tusen takk
Kunne gjerne hatt en kraftigere med større blader på..må inn å sjekke en gang til her, kunne være det finnes noe
Finnes sikkert flere som vokser sånn ja Tar bare laang tid å lete gjennom hele plantebasen, hehe Av og til har dem faktisk peiling på sånt i dyrebutikkene, så hvis du er heldige med de som jobber på de butikkene i nærheten av deg, så kan du jo spørre dem i stedet for å lete deg i hjel her inne
Hehe sant så sant Neste gang ja, så skal jeg teste akva folket i butikken

En plante som kanskje kan være en kandidat er Gymnocoronis spilanthoides.
Den påstås at den blir opptil 60 cm høy, og den kan vokse veldig raskt også..
Har bare hatt den et par uker, men har allerede måttet knipe og nedplante igjen, den strekker seg over vannoverflaten ganske fort.
Jeg kjøpte den i en engelsk nettbutikk, http://www.aquaessentials.co.uk/

Hvordan den vil være over vann, vet jeg ikke, men den kan være verdt å prøve
Sjekk ut Umbrella papyrus

Edit: tror de selger den på ebay, sikkert noen andre sider også men det er bare til og gjøre et google søk så finner du ut av det.
Sorry for dobbel post men sjekk også ut Cyperus helferi og Cyperus alternifolius, mulig den siste der er den samme som papyrus'en.
Er bare kjempe glad for all hjelp!!! Så send så mye du vil tusen takk!! Skal sjekkes imorgen
Wow så bra!! Får inntrykk av mye handel på ebay og utenlandsk handel..ikke tenkt på det! Takk for tipset, gleder meg til å se på alt som dukker på her
Heia!! Er det noen hær som tror det er "farlig" å legge elvebekk Stein med gresset på i akvariummet?
Ukent plante for meg, prøver å finne ut ID:

[External Image]

Hydrocotyle leucocephala:
[External Image]
Helt til høyre på bildet er et den lilla plante, det er egentlig ikke en akvarieplante. Den må ha bladene sine over vann for å overleve (kan tåle 1-2-3 mnd under vann, men etter det råtner den bare).
Slet med få inne noen gode bilder her og nå:

[External Image]

[External Image]

Noe slikt du er på jakt etter?
Ja så gøy!! Er akkurat det jeg ønsker meg har du noe jeg kunne kjøpt av deg? Så spennendes veldig grønt og frodig kar du har! Fine planter

Kan de sendes håper jeg isåfall hehe..
Veronica Birkeland
Heia!! Er det noen hær som tror det er "farlig" å legge elvebekk Stein med gresset på i akvariummet?

Har gjort det, ble nydelig og fisken elsker det
Hvordan får dere hydrocotylen til å vokse ut av akvariet? Er det om å gjøre å ha lyset litt høyere slik at den rett og slett strekker seg opp av vannet?
At lyset står litt over karet er nok en fordel med hydrocotyle, men nok lys og plantenæring er i min bok alfa og omega.
PMDD har gjort underverker for meg når det gjelder planteveksten i hvertfall, si ifra hvis dere trenger

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap