Sending av fisk.
Jeg trenger å få sendt noen fisk til sin nye eier. Har ikke gjort dette før, så lurer på hvordan dette er best å gjøre.
Holder det å putte fiskene i poser, rulle dette inn i avispapir og stable i en pappeske? Tenkte å merke esken med FORSIKTIG, INNEHOLDER LEVENDE FISK...
Kan vel sendes som vanlig pakkepost...
Takker på forhånd for svar.
Holder det å putte fiskene i poser, rulle dette inn i avispapir og stable i en pappeske? Tenkte å merke esken med FORSIKTIG, INNEHOLDER LEVENDE FISK...
Kan vel sendes som vanlig pakkepost...
Takker på forhånd for svar.
Postet 05.07.13 kl 06:19
Fisk
må ikke merkes med levende fisk,da får du ikke lov og sende.
Postet 05.07.13 kl 10:37
Fisk
må sendes som a post brev eller Express over natt.vanlig pakke tar 2-5 dager og det går som regel dårlig for fisken
Postet 05.07.13 kl 10:39
Postet 05.07.13 kl 10:47
Postet 05.07.13 kl 11:40
Hva slags fisk, hvor store er de, og hvor mange skal du sende ?
Husk at alt som du sender i posten må tåle et fall på 2 meter. "Burene" som Posten bruker er 2 meter høye, og når disse tømmes faller de som ligger øverst 2 meter. Tenk deg at du står på en stol og slipper posen med fisk i gulvet, dette kan de oppleve under sending i posten.
Personlig liker jeg ikke sending av fisk i post, og det er heller ikke lovlig.
Husk at alt som du sender i posten må tåle et fall på 2 meter. "Burene" som Posten bruker er 2 meter høye, og når disse tømmes faller de som ligger øverst 2 meter. Tenk deg at du står på en stol og slipper posen med fisk i gulvet, dette kan de oppleve under sending i posten.
Personlig liker jeg ikke sending av fisk i post, og det er heller ikke lovlig.
Postet 05.07.13 kl 12:31
Postet 05.07.13 kl 19:42