Kampfisk mistet finne!

Heii... I dag så jeg at kampfiskhannen min, hadde mistet ryggfinnen. Alt som var igjen var en grå liten stomp, og en grå flekk på ryggen, der finnen//sløret hadde vært. Har aldri sett dette før, er det farlig?
Adele Edvardsen
Heii... I dag så jeg at kampfiskhannen min, hadde mistet ryggfinnen. Alt som var igjen var en grå liten stomp, og en grå flekk på ryggen, der finnen//sløret hadde vært. Har aldri sett dette før, er det farlig?


Det hadde nok hjulpet med et bilde og viss du sa hvilke andre fisker du har sammen med kampfisken
Tusen takk for at du svarte!Har ingen fisker sammen med kampfisken, han står helt alene, så skjønner virkelig ikke hva som har skjedd... Kan være en sykdom, for ser også at han har en hvit ring rundt munnen.. (Fikk ikke det med på bildet)




Beklager dårlig kvalitet!
Kan det være en mulighet at den har satt den fast i pumpen? Fant engang min kampfisk med bare en stump til hale og jeg antok den hadde fått den inn i suget på pumpa. Pumpa ble byttet og halen vokste pent ut igjen etter 4-6 uker
Oda B
Kan det være en mulighet at den har satt den fast i pumpen? Fant engang min kampfisk med bare en stump til hale og jeg antok den hadde fått den inn i suget på pumpa. Pumpa ble byttet og halen vokste pent ut igjen etter 4-6 uker :)


hehee, har aldri brukt pumpe til mine kampfisker men tror nok at det er finneråte, så har helt oppi no greier, (husker ikke navnet) som visstnok skulle hjelpe. men tusen takk for svar!
Hva slags filter har du? Finneråte henger sammen med dårlig vannkvalitet.
gakk
Hva slags filter har du? Finneråte henger sammen med dårlig vannkvalitet.


Bruker ikke filter:P
Hvorfor bruker du ikke filter?


Bytt godt med vann i dagene framover. Det hjelper på helingsprosessen. Følg med på fisken å se om den angripes på flere finner, eller andre områder på kroppen. Finneråte sprer seg raskt. Det kan også være et soppangrep.
Mest sannsynlig har kampfisken blitt syk pga. dårlige vannforhold som skyldes at du ikke bruker filter. Temperaturen i vannet er også viktig. Kampfisker er tropiske og trives ikke i romtemperatur, det stresser dem og gjør dem enda mer sårbare for sykdom.
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap