Filter
Noen som vet om et bra innvendig filter og et 70 liters akvarie med amatur (med filter som kan tas ut eller ikke filter i det hele tatt) har sett litt på eheim aquaball er det bra eller noeannet? har tenkt på et yngel kar til egg eller yngel om jeg får det og har sett på eheim hang-on filter. (skal være i et plast akvarie)
Postet 28.07.13 kl 19:53
Postet 29.07.13 kl 18:34
Postet 29.07.13 kl 18:40
Postet 29.07.13 kl 18:57
Endret: 29.07.13 kl 18:57
Har selv erfaringer med Eheim Biopower 160 (2411). Det påstås
at disse er bedre enn Aquaball (jeg tviler ). Hadde selv Bioflow
en kort periode, men tok dem ut for å frigjøre plass.
I de fleste tråder hvor de beste innvendige filtre ( til fornuftige
priser ) diskuteres, nevnes alltid Fluval U, Biopower og Bioflow.
Alle disse er gode og stort sett lydløse. Noen ( få ) har dårlige erfaringer med disse.
Noen kan være litt vanskelige å rengjøre, noen går tett litt for fort, noen er ikke fleksible nok, andre savner Diffusor osv osv.
Fluval U er et sikkert valg, har selv Fluval 2+ og savner
denne serien pga muligheten for modifisering........
PS ! Aquaball er billige og fleksible ; mener selv det er bra nok
filtrering uten disse biologiske vidunderkulene........
Hvis du går for Fluval U, regner jeg med at U2 er
stor nok til et 70-l-kar..
at disse er bedre enn Aquaball (jeg tviler ). Hadde selv Bioflow
en kort periode, men tok dem ut for å frigjøre plass.
I de fleste tråder hvor de beste innvendige filtre ( til fornuftige
priser ) diskuteres, nevnes alltid Fluval U, Biopower og Bioflow.
Alle disse er gode og stort sett lydløse. Noen ( få ) har dårlige erfaringer med disse.
Noen kan være litt vanskelige å rengjøre, noen går tett litt for fort, noen er ikke fleksible nok, andre savner Diffusor osv osv.
Fluval U er et sikkert valg, har selv Fluval 2+ og savner
denne serien pga muligheten for modifisering........
PS ! Aquaball er billige og fleksible ; mener selv det er bra nok
filtrering uten disse biologiske vidunderkulene........
Hvis du går for Fluval U, regner jeg med at U2 er
stor nok til et 70-l-kar..
Postet 30.07.13 kl 03:32
Endret: 30.07.13 kl 03:35
Takk for svar tetra-frelst
Jeg tror jeg går for fluval u2 siden det så ganske greit ut for meg (som er litt grønn når det kommer til filter, pumper og andre slike ting..) Likte også at du kunne ta den så lett ut avkaret Men på en tråd så jeg noe om at det var et eller annet kullfilter eller noe sånt som ikke var bra. kan det stemme?
Jeg tror jeg går for fluval u2 siden det så ganske greit ut for meg (som er litt grønn når det kommer til filter, pumper og andre slike ting..) Likte også at du kunne ta den så lett ut avkaret Men på en tråd så jeg noe om at det var et eller annet kullfilter eller noe sånt som ikke var bra. kan det stemme?
Postet 30.07.13 kl 11:56
Postet 30.07.13 kl 15:13
Postet 30.07.13 kl 17:13
Problemet med U-serien er at kullfilteret sitter klistret sammen med en mediumgrov filtermatte, så det må rives av. Så kan man klippe klippe til en blåfiltermatte og legge den der i stedet. Funker fint i mitt U3. Dette filteret drev en 120-liter her sånn brukbart tilfredsstillende, men er nå degradert til en 60-liter.
Postet 30.07.13 kl 21:36
Postet 30.07.13 kl 23:32
Postet 30.07.13 kl 23:35
Postet 30.07.13 kl 23:37
Endret: 30.07.13 kl 23:40
Hvis vi snakker om U-serien, er det ikke viktig hvor stort det er...kjøp 50x 50 cm f.eks. Du må så allikevel klippe til biter etter hvilket U-filter du har. Men det viktige er at det må være TYNNT, altså de tynneste blåfiltermattene, som er 3cm tykke. Ellers får du dem ikke til å passe i kassettene.
Postet 31.07.13 kl 00:47
Postet 31.07.13 kl 09:26
Endret: 31.07.13 kl 09:29