Hvitprikk

Har fått hvitprikk på neontetraene mine, og holder på med temperaturkuren..

Problemet er at varmekolben min ikke klarer mer enn 30 grader, er dette nok? hvordan kan jeg evt. få opp temperatur
Nei, det er ikke nok. Tvert imot vil det gjøre vondt, verre.
Er du sikker?
Jovial
Nei, det er ikke nok. Tvert imot vil det gjøre vondt, verre.


det var 3 neontetra som hadde hvitprikk 2 av dem har det ikke lenger etter jeg fikk temperaturen oppi 30 og det har gått litt ned på den tredje.., kan være temperaturmåleren min er feil
snakker du om termometeret eller måleren på varmekolben?
Jovial
snakker du om termometeret eller måleren på varmekolben?


Begge.., men termometeret
Behandling av hvitprikk
Når jeg får hvitprikk i mine akvarier (har kun hatt det en gang), bruker jeg ikke varmemetoden, selv om jeg vet at det er mange som gjør det. Selvfølgelig kan man bruke den, om man har fisk som tåler høy varme, men enkelte arter skal ha max. 25 grader. Selv pleier jeg å bruke medisin, uansett hva slags art det er. Esha 2000 og Esha exit er to fine medisiner mot hvitprikksyke. Om din varmekoble kun går til 30 grader og jeg vet at neontetra er ikke sånn kjempeglad i høy varme (26 grader) så ville jeg ja anbefalt deg å medisere med enten Esha 2000 eller exit, begge er effektive!
Høyere temperatur i en kort periode går da vel bra.
Celina Kaland
medisere med enten Esha 2000 eller exit, begge er effektive!


Feil. Esha 2000 kurerer ikke hvitprikk. Esha Exit er derimot et veldig godt alternativ til varmekur.

Til trådstarter: Kjempebra at du ser bedring ved 30 grader. Men i og med at den største trusselen ligger i de usynlige kapslene i bunnen bør du være obs på at det er stor fare for at hvitprikken blusser opp igjen når karet har holdt 30 grader. Det er bortimot optimal temp for parasitten.
Jovial
[QUOTE=Celina Kaland]medisere med enten Esha 2000 eller exit, begge er effektive!


Feil. Esha 2000 kurerer ikke hvitprikk. Esha Exit er derimot et veldig godt alternativ til varmekur.

Til trådstarter: Kjempebra at du ser bedring ved 30 grader. Men i og med at den største trusselen ligger i de usynlige kapslene i bunnen bør du være obs på at det er stor fare for at hvitprikken blusser opp igjen når karet har holdt 30 grader. Det er bortimot optimal temp for parasitten.

Termometeret er sånn juwel "klistermerke".

Har hørt(altså lest..) at disse ikke er nøyaktige, så det har nok vert oppe i 32 grader..

Men har et spørsmål til, den ene neontetra'en er veldig tynn og jeg ser at øynene stikker langt ut, kommer dette fra hvitprikk?
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap