Guppy yngel...??

For 2 uker siden fikk guppyen min babyer, jeg fikk samlet alle uten om 1 i fødekaret som er oppi akvariet slik at de ikke skulle bli spist av platyene eller guppyene, de i fødekaret har ikke vokst serlig mye, er noe forskjell på str mellom dem, men ikke mye.
Da jeg skulle bytte litt vann i akvariet kom plutselig den siste guppybabyen fram som jeg ikke hadde klart å fange for å putte oppi fødeakvariet, den var 3-4 ganger større enn de i fødekaret og ser ut til å være så stor at den ikke vil bli spist, så jeg lot bare den være.... så da er jo spr mitt, hvorfor er den blitt så stor når de andre i fødekaret ikke har vokst så mye?
Jeg tørr liksom ikke å slippe de andre ut før de er så store at de ikke blir en munnfull liksom....
Fikk høre at om man matet de mindre ca 3 g om dagen så ville de vokse fortere, men ser ikke til å virke, ihvetfall når jeg så hvor stor den ene guppyen var blitt på to uker...
Er det noen som har noen forslag til hva jeg bør gjøre, eller er det bare slik??

Den som har fått svømme alene har hatt tilgang på mye mer mat og har vokst bedre. Det beste er og bare la yngel vokse opp sammen med de voksne. Har man mye planter finner yngelen beskyttelse der. Noen vil bli spist uansett, men det er normalt.
Takk for svar

Jeg vil ikke at noen skal bli spist Så da vil jeg heller prøver å finne et akvariet til slik at jeg kan flytte de store fiskene over dit
Jeg klarer ikke å tenke på at de skal bli spsit hehe, har strevd med å holde guppyene i livet og for alt det strevet ønsker jeg at de skal alle klare seg, men visste ikke om det var noe i at om man matet dem mindre og oftere eller om det kunne være andre årskaer til det, men hvis det bare har med at den har mer tilgang til mat så tror jeg skal prøve å skaffe meg et akvarie til de "store" fiskene slik at alle forhåpentlig vis klarer seg )
Tilfeldig bekjentskap
© Amanda Nagell
Reklame for plussmedlemskap