Storauksjon oslo (oslo akvarieklubb) (side 4)

Har et poseproblem. Bestilte poser for en uke siden, men de er ikke ankommet.
Selges det poser på auksjonen?

M
Ja
Oslo Akvarieklubb har godkjente poser til pakking av fisk for salg
da er det bare å glede seg til morgen dagen håper mange kommer i morgen
Antall fisk i posene...
Jeg forstår ikke at (om?) styret i Oslo har gjort om på det som ble vedtatt ang antall fisk i posene.
At maller som er dyre skal kunne selges enkeltvis fordi de er dyre...??
Seriøst?
Er vi akvarister eller businessmenn?
Jeg vil ha fiskens beste i min hobby, ikke finansene til spekulanter som vil selge maller enkeltvis for å fylle lommeboken!!!
Æsj!
Helt enig med Per på det. Maller er ikke frimerkeobjekter. De fortjener å ha sex de også Hva skal man egentlig med 1stk Lmalle ?
Separasjonsangst
Grunnet ett ekstremt tilfelle av separasjonsangst ble det ikke pakket leksgrupper...sorry for det
PC Hasselgreen
Jeg forstår ikke at (om?) styret i Oslo har gjort om på det som ble vedtatt ang antall fisk i posene. At maller som er dyre skal kunne selges enkeltvis fordi de er dyre...?? Seriøst? Er vi akvarister eller businessmenn? Jeg vil ha fiskens beste i min hobby, ikke finansene til spekulanter som vil selge maller enkeltvis for å fylle lommeboken!!! Æsj!


Et merkelig innlegg som grenser til det "useriøse". ( I beste fall uvitenhet. )

For det første: Dersom du er "seriøs" akvarist og vil fiskenes beste, måker du ikke 4-5 store maller i en pose. Husk disse skal kanskje fraktes 20 - 30 mil etter auksjonen.
Og - dyre maller, dersom du har sjeldne fisker som for selger eller kjøper er verdifulle, skulle det bare mangle om en ikke kunne gjøre seg ekstra flid med pakking for transport, for dermed å sikre overlevelsen. Jo mer verdifulle og skjeldne fiskene er, jo mer villig er kjøperene for å kjøre "milevis" for å få tak i objektene.
Er ganske sikker på at dette er intensjonen, ikke det å fylle lommeboken.
Samtidig sies det jo også at enkle poser kan bli satt sammen til en gruppe.

- Tore -
Ole Paulsen
Helt enig med Per på det. Maller er ikke frimerkeobjekter. De fortjener å ha sex de også ;) Hva skal man egentlig med 1stk Lmalle ?


Hva vet du om ikke kjøper, kjøper denne mallen for å supplere sin egen gruppe? Kanskje han også har en malle som fortjener sex......

-Tore-
Uvitenhet?
Det er vel ikke uvitenhet, men erfaring som sier at det er for mange objekter på auksjonene. Idag var det drøyt 900 objekter....
Jeg sier at det er ugreit å selge en haug med maller enkeltvis, og det står jeg for. Jeg sier derimot IKKE at man skal stappe mange i samme pose, bare selge dem samlet.
Da sparer vi både tid på auksjonen, og får dermed bedre priser fordi ikke alle har dratt hjem før det er over. og fisk slipper å være ensomme...

Veldig bra auksjon idag, og mange spennende objekter!
Plussmedlem
Ole Paulsen
Veldig bra auksjon idag, og mange spennende objekter!


Du kan bare ti stille med deg!!
Jeg har nemlig tilbrakt mesteparten av dagen, under bilen fra h*****e, med å skru eksosanlegg og alt annet den fant ut at skulle gå i stykker mens jeg holdt på der....
På vegne av styret vil jeg takke alle oppmøtte for en god auksjon med mye spennende objekter. Takk til alle som hjalp til å gjennom føre dette også.
Det var 850 objekter som gikk under hammeren og vi rundet av ca kl. 1900
Logistikk
Den beste "storauksjon" jeg har vært på relatert til logistikken:

- kjappe disiplinerte auksjonariuser (selv om man ikke behøver å vente på å få bud

- den danske metoden ved å bruke håndsopprektning (meget bra)

- bra temperatur i lokalet (dyrevelferd)

- publikum ble nektet adgang til fiskene etterhvert (fargeløs fisk er ikke mye å bli klok av i poser )

- man forsøkte å fordele salgnummerene, slik at alle fikk et oppropp hver time (men man blir trøtt etterhvert )

Desverre har ikke klubben sjangs til å lykkes for å å få en perfekt auksjon pga. for mange objekter. Enhver ser at 5 timer er mer enn nok, publikum og auksjonariuser og egentlig alle blir slitne og ukonsentrerte noe som går ut over de som har objekter til slutt.

--------så lurer jeg på går alle med akvarier i flokk, det måtte vel være 40% Cory , 40% L-maller og resten til resten )

og til slutt så håper jeg ikke at storuksjoner generelt blir en arena for komersiell virksomhet

Godt jobbet OAK!!
Svein
Takk for vel gjennomført!
Morsomt å være med (og morsomt å komme hjem med fiskeposene). Her er et par mobilbilder fra i dag...
Heisann bra organisering men..
Hva med fastbord?
Blei litt for mye utstyr som gikk for slikk og ingenting?
Man kunne solgt det eventuelt på auksjon hvis det ikke blir solgt på fastprisbordet etter fiskeauksjonen ?

Så noen kilier som blei solgt i glass 2 og to rett etter hverandre, hvorfor så mange like objekter etter hverandre? burte ikke det væra flere en 1 huer pr han? men slår sammen 2x10 poser neontetra hvorfor ikke slå sammen kiliene som var på syltetøyglass?

Så også 129 som var pakka 2 og 2 men blei slått sammen hvorfor det? var jo kun 1 selger av denne fisken på auksjonen hadde vel holdt med 2 i posen og 2 objekter?

Nei syntes det virket som det ikke fungerte med den sammenslåinga ødela mye fine objekter og virket ikke rettferdig

Men ellers en veldig hyggelig sammenkomst.
Plussmedlem
Glenn Sæther
Hva med fastbord? Blei litt for mye utstyr som gikk for slikk og ingenting? Man kunne solgt det eventuelt på auksjon hvis det ikke blir solgt på fastprisbordet etter fiskeauksjonen ?


Det er en tabbe en del har gjort når de starter med fastprisbord. IKKE ta tingene fra fastprisbordet med mot slutten av auksjonen, da er jo hele poenget borte!
Ha fastprisbord, la alt av ikke-levende bli solgt der, og blir det ikke solgt er selger selv ansvarlig for å få det med seg hjem igjen. Man sparer flere timer med auksjonstid på den måten.
Fastprisbord
må si meg helt enig med milo,det er fastprisbord som gjelder på ikke levende objekter.folk flest har ikke tid og tollmodighet til og sitte på auksjoner i 7-8timer.4-5 timer hadde vert perfekt.med så god arangører som oslo med proffe auksjonariuser kunne denne auksjon fått terningkast 6 av meg om det ikke hadde vert for alt "tral"som ble auksjonert bort.antar det var 300-400 objekter "hardware"som ble auksjonert bort,det vil si 3-4timer av auksjonen.uten disse objekter med i auksjon ville dere vert ferdig ved 4-5 tiden.da hadde auksjonen vert perfekt i mine øyne.
Bra auksjon.
Takk for nok en flott Storauksjon i Oslo AK. Mine 6 objekter ble byttet inn i mye spennende jeg fikk med hjem. Og sats på fastprisbord med akvarier og annet utstyr, dette tar mye av den verdifulle tiden, det kan fort bli veldig mye utstyr som skal bort. Saltvannsdelen som første økt var flott, håper på en ekspansjon der, bra tiltak og verdifullt for oss som er interessert i det meste innen fisk!
takker for flott auksjon bra filming å bra med lyd på auksjonariusen .
men henger meg på att fastpris bord burde di hatt, når en butikk selger ut sitt kunkurs bo tar dette tid .
Vil også benytte anledningen til å takke for en flott auksjon. Jeg er også enig med foregående taler i at kvalitet på film hos Oslo er eminent.

Jeg ser helt klart argumentene folk har kommet med tidligere i tråden for fastprisbord når det blir så sent. Dog kan man på den annen side si at det det var helt OK rift og budrunder om mange av dem. Jeg innrømmer at jeg trodde det var en fleip når man dro frem hover under auksjonen, men de gikk jo de også, så vanskelig å være for kritisk.

Ekstra skryt til auksjonariuser. De var tydelige og to the point mesteparten av tiden og trengte ingenlunde første timen til å komme inn i en god steam.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap