Larvik og grenland akvarieklubb arrangerer storauksjon (larvik akvarieklubb)

Larvik og Grenland akvarieklubb arrangerer storauksjon

[URL=/kalender_item.cfm?id=2496]>> Les mer[/URL]
Da er det bare en måned til det braker løs, så da er det bare å glede seg.

Jeg kommer til å ha med ungfisk av L066, hva skal dere ha med?
Jeg tar med litt Malawi ciklider, planter og utstyr.
Tar med ?
jeg har 2 L075 ca 10 cm
og 2 L106 hvis det er noe interesse for de.
og så tar jeg med meg tørket vrihassel/trollhassel, og noen coryer.
Jeg kommer vel med noen Guppyer (utstilling) om noen vil kjøpe det?
Lure litt på og ta turen fra Rogaland og bort.pleie d og være mye folk på denne auksjonen? Er det stor interesse for maller borte hos dere, sånn at det er maller og forvente på denne auksjonen oppfordre flere til og skrive hva de tar me

Erik Rune Larsen
Jeg kommer vel med noen Guppyer (utstilling) om noen vil kjøpe det?

Ja jeg ønsker guppy
Pleier å være mye folk på auksjonen, og maller er jo alltids populært.
Jeg håper å få tatt turen denne gangen, da det er alt for lenge siden sist jeg var på auksjon i Larvik. Er det noen som har planer om å ta med noe spennende apistogramma?
Hakasu
Jeg håper å få tatt turen denne gangen, da det er alt for lenge siden sist jeg var på auksjon i Larvik. Er det noen som har planer om å ta med noe spennende apistogramma?

Kommer nok til å ta med noe apistogramma, men litt usikker på hva enda. Auksjonen i Larvik er landets beste på apistogramma, så ingen tvil at det kommer noen lekker-bisker fra flere enn meg =)
Ingen auksjon i verden kan antakelig i dag tilby viltfangede eksemplarer av den helt nylig vitenskapelig beskrevne Apistogramma playayacu (A 84) (Tidligere omtalt som Apisogramma sp. "Caqueta"). Arten har ikke vært i hobbyen før i 2012. Men på denne storauksjonen kommer den (VF):

[External Image]

Selvfangede og egendrettede F1 Apistogramma agassizii fra Rio Tahuayo (Peru) kommer:

[External Image]

Noen F1 Apistogramma piaroa (A 164, tidligere kjent som A. sp. "Breitbinden" ) kommer, og antakelig også selvfanget VF Apistogramma cinilabra (A 80, tidligere kjent som A. sp. "Schwarzbrust")

Selvfangede og egendrettede Apistogramma agassizii fra Jenaro Herrera (Peru) kommer kanskje. De ble fanget sammen med bl.a. Apistogramma nijsseni:

[External Image]

Og slik ser hannen ut i akvarium:

[External Image]

Av Ivanacara adoketa:

[External Image]

kommer det ganske unge individer, ca. 3,5 - 4 cm, fra to kull, fra forskjellige foreldre. Her er et av kullene:

[External Image]

Hvis de rekker å bli store nok kommer det noen ungfisk F1 av Apistogramma cf. cacatuoides fra Rio Curaray (Peru).
Disse ble fanget i et område veldig fjernt fra "sentrale strøk" i oktober 2012. Innbyggerne i landsbyen der sa at det aldri hadde vært noen og fanget fisk i dette området. Siden jeg var den eneste som tok med noen hjem av disse, er de nok helt unike.

[External Image]

(Fargene synes som på bildet dessverre kun i sollys / blits)

Om de rekker å vokse seg så store at jeg kan skille kjønn med rimelig sikkerhet, kommer det nok noen ungfisk av Apistogramma sp. "Cruseiro":

[External Image]

Det kan selvsagt skje noe med enkelte arter i tiden from til auksjonen, så dette er ingen garantert liste, men indikerer intensjonen...
Konge
Gleder meg bare mer og mer til auksjonen nå
For meg som akvarist er dette årets høydepunkt =)
Et apisto mekka uten side stykke. Tar også med noe apisto, men litt usikker på hvilke arter enda
Hjelpe meg, dette er det da ikke mulig å ikke være med på, og da tenker jeg ikke på maller eller levendefødende eller noe som helst annet enn Apistogramma!

Ser for meg at sparegrisens dager er talte

Ser ut til at Tom forbereder ny tur til Amazonas med tilliggende herligheter.
kommer til å ta med corydoras sterbai, c.panda, c.venezuelanus, c.schultzei, l-104, l-340, ancistrus sp., fundulopanchax gardneri og sikkert litt mer.
Tar med disse artene:

Malawi:
Labeotropheus trewavasae - Ungfisk (MC/OB)
Labidochromis caeruleus - Lions cove - Ungfisk
Melanochromis auratus - Ungfisk
Melanochromis chipokae - Chidunga rocks - Voksent par
Pseudotropheus estherae - Minos reef - Ungfisk
+ muligens noen flere arter

Tanganyika:
Neolamprologus brichardi - Voksne og ungfisk

Kyoga ciklider:
Haplochromis latifasciatus - Voksne

Afrikanske maller:
Synodontis nigrita - Voksne

Vest afrikanske ciklider:
Hemichromis så. Bangkok - Voksent par (sjeldne)

L-maller:
Pterygoplichthys gibbiceps
L066 Hypancistrus sp. - Voksne
+ muligens noen L046 Hypancistrus zebra - Ungfisk

Levendefødende:
Poecilia reticulata - Guppy oppdrettsversjon

Reker:
Neocardinia heteropoda var. Red rili
Macrobrachium så Vietnam

Planter:
Ceratophyllum demersum - Hornblad

Utstyr:
Akvarier
Pumper
Bakgrunner
Lamper
LED pakker
Stein
Røtter

+ mye annet

Vi kommer selfølgelig :-)
vi tar med masse premier som vanlig + masse artige fisker , det er bare å glede seg nå. mvh askakvazoo as
Tenkte å ta med oscar 15 cm store
Tenkte jeg også skulle ta med F2 av Apistogramma cacatuoides, fra Bretana i Peru. Som er en annen lokasjon enn det TomC har.

Så her vil det dukke opp mange spennende arter med apistogramma!

[External Image]
Selger nr
hei tom k
når deler dere ut selger nr ?
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap