Skremte metallpansermaller??

Jeg har en gjeng på 13 coryer gående i et 60 liters artkar.
Men helt siden jeg kjøpte de har de virket skvetne og ligger kun gjemt blant planter og under røtter. Eneste gangene de er framme er under foring. Så snart jeg beveger foran karet forsvinner de med en gang.
Noen som har tips om hva som kan være grunnen til dette?
Har tidligere hatt samme arten, og de var framme hele tiden og virket mye mer nysgjerrige og lekne.
Bytter vann 1-2 ganger i uka og forer godt for å prøve å få de i lek.
Stemmer vannverdiene med det de vil ha? Mine var litt skremte i to, tre dager men så begynte de å utforske akvariet.

Du har sand i bunnen ja?
Disse får vann rett fra kranen da jeg har godt vann her. Ph på rundt 7,0 og hardheten har jeg ikke målt på en stund.
Har sand i bunnen ja. La ned et catappa-blad for noen dager siden, og det ble til et genialt skjulested for dem.
Hei har du andre fisk med disse??? I så fall hvilke???
Du kan med fordel senke ph til 6,5 da 7 som regel et litt for høyt til Corydoras. De trenger også gjemmesteder fks. røtter og masse eikeløv på bunnen. Det virker og som om de føler seg tryggere med en gjeng med stimfisk av en eller annen sort. De bør jo helst ikke være for store i et så pass lite kar. En flott og fargerik liten art er ildtetra ,de blir et blikkfang i karet og gjør coryene tryggere samtidig.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap