Mye snegler!!

Kjøpte brukt akvarie og når jeg våknet dagen etter og ha fullt akvariet var det en overflod av disse sneglene! Noen er i sanden mange i plantene og mangr på veggen. Bør jeg ha dem eller ikke, vill vertfall kvitte meg med noen, og jeg får snart pakistanbotia....
er dette slike pest snegler eller er det noen du har valgt selv?
Lompus
er dette slike pest snegler eller er det noen du har valgt selv?

Disse følgte med i akvariet når jeg kjøpte det, så,de er ikke valgt selv! Er flere typer oppi her
hvis du har lest det som stod her så bare glem det jeg skreiv
glem det med jeger snegla. tror men er ikke sikker på om det er en av de du har allrede. hvis du vil ha de vekk prøv først og gi de til en dyre butikk og hvis ikke de vil ha de kan du jo se om det er en akvarie klubb i nærheten av der du bor som kanskje noen medlemmer er intressert?
De første ser ut som sandsnegler av en eller annen type (de som har peil kan nok svare deg på hvilke) og de siste bildene er av jegersnegle. Jegersnegle spiser snegler så om du vil ha de andre sneglene bør du finne ett annet akvarium til jegerne.

Snegler er vel smak og behag. De spiser rester av mat, døde planter, alger blandt annet. Selv kjøpte jeg jegersnegler pga pest snegler og vips etter par uker var dem borte.
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap