Yngel og akvarium.

Jeg har startet opp et akvarium så jeg kjøpte brukt med et filter som ikke var rensa slik at bakteriene ikke var helt forsvunnet. Men dette var uten vann i ca. 3 dager og når jeg starta opp brukte jeg en del av vannet til forrige akvarium i det nye pluss planter og filterslammet fra forrige pumpa.
Når kan jeg slippe ynglene i?
De dør unna nå i fødekassen.... :/
Det du har prøvd å gjøre er å ta en "kick-start" av filteret. Det viktigste du gjorde var å ta filterslam fra det filteret som er i bruk og over på det mye som ikke har vært i bruk på ca 3 dager. Bakteriene på dette filteret er derfor mest sannsynlig død. Men ettersom du tok en kick-start, så er det beste å allerede fra start ta over 1-2 fisk i akvariet slik at filteret får tilført det som trengs for å danne filterguffe.

Det burde derfor ikke være problem å ta over yngel i akvariet, men jeg ville for sikkerthets skyld ha testet vannkvaliteten i dagene fremover. Normalt vil en får nitritt topp etter 3-4 ukers tid dersom filteret ikke fungerer som det skal.
Filter
Hei . Tar også hvis du kan få JBL filterstart direkte på svamp og begynner litt og føre litt fiskefôr . Måle hvert fall nitti med ddropper test . Jeg tror at du må neste gang desinfesere brukt akvarium litt bedre på grunn av forskjellig bakterie stammer . Hva slags fisk skal du pleie ? Mvh Rene
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap