Hei.
Jeg har over lengere tid kjøpt mine artemia egg fra USA hvor man både får bedre kvalitet på egga og ikke minst mengde og pris.
Min ordre tok unormalt lang tid, og jeg tok kontakt med forhandleren.
Svaret :
"Sorry that you are not
receiving our emails. This order is on hold awaiting confirmation from
you that this can be shipped without a Vet Certificate. Our other
shipments to Norway ( for larger quantities) have required a vet
certificate ($55). If you have not already done so, please check with
customs to verify if a Vet certificate is required"
Etter å ha forklart dem at dette aldri har vært noe problem tidligere, og jeg har bestilt samme "mengde" tidligere fikk jeg svar tilbake :
"We will ship tomorrow. Our other customers in Norway over the last few months have all required vet certificates so we emailed you upon receiving your order and have been awaiting a response. I am sorry that you did not receive our earlier correspondence. I will email you a tracking number tomorrow."
Alt i alt var det snakk om en "kanne" blikkboks på 16 oz (4,7 dl) altså ikke noe voldsomme mengder i det hele tatt.
I og med at de sender varen nå uansett, står vell ansvaret nå på meg.
Snakket med mattilsynet om saken, og jeg skulle sende de mail på hele problemstilligen, og de mente dette var absolutt en sak for dem da det må spesial tillatelser til for import av dette.
Ehhh jo kanskje hvis jeg hadde drevet firma, men jeg er en akvarist på et bøttekott.
Joda, men de ville ha saken inn til dem.
Høres ikke dette litt fjærnt ut?
Det er vell ikke bare jeg som kjøper artemiaegg på nett?