Laki sine akvarier

Velkommen til min galskap. Det er iallefall det min mann mener om hobbyen. Jeg har fem akvarier som er i drift, og fire som står lagret.

Min mor har alltid hatt akvarier og det har smittet over på både meg og min bror. Nå har han vært flink og klart seg med ett kar.. min mann mener jeg burde ha klart det samme...

Da jeg flyttet i 2001, så var jeg ikke sein med å få på plass et kar. Dette var et kar på 90 liter som putret og gikk til vi flyttet i 2003. Karet var i gang i en kort periode i det nye huset, før det ble tømt og stuet vekk. Interessen var ikke der lenger. Men i 2011 blomstret interessen opp igjen og 90 literen kom på plass i stuen. Noen måneder senere kjøpte jeg et nytt kar og nå er det som sagt fem kar i drift.

Rineloricaria lanceolata er blant favorittene her i huset, sammen med Betta Albimarginata. Jeg har også noen corydoras: oiapoquensis, green laser og loxozonus.

Har også noen nigeria killi som går i det ene karet, den eneste fisken de har selskap av der er en ancistrus.

Jeg har også et lite kar med reker på nattbordet og et kar med en mengde med ancistrusyngel.

Må forresten ikke glemme min datters kampfisk: Soka den andre. En staslig kar som tar livet med knusende ro. Dårlig bilde av han, tatt med mobilen.
Så gøy at du omsider startet din egen tråd ,det var jammen på tide

Håper du legger ut masse bilder av fiskene dine ,ja reker og sånt og .

Var forresten ikke klar over at du hadde green laser så her har jeg nok gått glipp av noe.

Jeg har lusket en stund rundt i kulissene , så det var nok på tide, ja. Spørsmålet nå er om jeg blir flink å oppdatere. :p

De grønne kjøpte jeg i fjor. Fikk de til en fin pris, så jeg klarte ikke å la være.
Kjenner til det ja ,kan være vanskelig å la gode kjøp slippe unna
I dag oppdaget jeg denne lille skapningen. Trodde ikke at det skulle komme barn av de sorte med gule prikker siden jeg har hatt de en stund uten å få noe smått, men så feil kan en altså ta.

På tide med litt oppdateringer nå samt bilder med det nye kameraet ditt
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap