Fisken har hovnet opp?

Hei! I dag la jeg merke til at den ene gullfisken har "hovnet opp" rundt gjellene, buken og på magen. Skjellene på fisken står også litt ut, særlig rundt gjellene. Hva kan dette være? Har det kanskje fått en forstoppelse? Den spiser mat, mer er slapp og mye på overflaten. Tydeligvis mangler den oksygen. Er litt bekymret... hva kan dette være?

Jeg har også en annen gullfisk som har klart å rive opp halen sin på litt forskjellige steder, vil dette gro tilbake, eller finnes det en kur for dette?

Trenger svar snarest, da jeg ikke vil miste gullungene mine
utstående skjell er tegn på bukvannssott. på dette stadiet er det uhelbredelig, så avliv fisken, ellers vil den pines ihjel..
rufsete finner er som regel ikke noe problem så lenge det ikke setter seg sopp eller råte i det.
Skjellene er tilbake til normalt nå, men fisken er fortsatt litt oppblåst. Hva er dette for noe?
Mest sannsynlig et symptom på at det er noe feil med væskebalansen til fisken. Noe mer nøyaktig diagnose er det vanskelig å komme med over Internett.

Sørg for rent vann, riktige vannverdier, godt med oksygen, variert fôr av god kvalitet (tilpasset gullfisk), god plass, og lite stress for fisken. Det tror jeg er det beste/eneste du kan gjøre.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Nordgård
Reklame for plussmedlemskap