P.crabro med egg dag 23...

Hei!
Har en P.Crabro som har gått med egg siden 24/8 og etter mine beregninger er dette 23 dager. Trodde fisken ville spytte etter 21 dager, men det er vel aldri unntak på regelen.
Fisken ble i går satt i ett provisorisk kar (plastkar) uten filter eller vanngjennomstrømning med noen stener som gir trygghet og gjemmeplass for fisken. Dette ble gjort fordi jeg håpet hun ville spytte fortløpende.
Spørsmålet er om jeg skal prøve å tømme henne eller la henne gå? Fisken er ganske tynn etter 3 uker med egg, litt bekymret for henne.

Hun spytter nok snart, men du kan fint tømme henne når det er gått tre uker. Da er yngelen ferdig utviklet og hunnen trenger mat.
Takk. Mulig med en kjapp innføring i hvordan man tømmer?
Gå på youtube.com og søk på stripping malawi cichlids. Der ser du mange videoer på hvordan du skal gjøre det. Men husk og vær våt på hendene og aldri klem på fisken.
Det gjekk veldig fint. Fekk ut 13 små.
Hei jeg har fått meg noen nye malawi nå. Å den ene hadde munn full av egg. Som kom ut når jeg tok den opp av vanne. Men nå har jeg lagt egga i en yngelboks. Kan det bli fisk ut av de egga å?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap