Min lille ferskvannsverden

Hei, jeg heter Mads og er 19 år.

Jeg ble inspirert av å kjøpe meg akvarie av min onkel som kan utrolig mye om det meste innen ferskvanns akvaristikk.

Har fått en økende interesse for akvarier og dens skapninger
Mest interessert i maller og corydoras så det går mest i det, er også litt betatt av reker
Alt i alt har jeg eid 6 akvarier og lånt 1. Har 5 stykk kjørende nå

Har en 63 liter med en black venezuela som går på en medisin kur...

En 40 liter med diverse reker ( kommer til å bli et reke oppdretts kar men skal først få tak i noen reker jeg syns er spennende )

En 240 liter med 5 black venezuela, 6 sterbai, ca 10 adolfoi, 3 panda, 2 ancistrus, 2 killi (australe) 2 apistogramma cacatuoides, 2 L144 og 1 kuhli ål. Vet at de skal ha forskjellige temperaturer men har en temperatur som alle liker

100 literen min er vel den jeg syns er mest spennende, der går det 4 stykk L-046 som jeg stirrer på dagen lang :P
Skal få tak i flere men er ikke bare bare og skaffe de...
Er også 3 vifte reker og en del dverg reker der også, sammen med 5 otto.

Og sist og minst en 20 liter med 4 eplesnegler i... ikke funnet noe spennende enda, men tenkte på reker her også

Utstyret er for det meste fra Boyu som jeg har kjøpt på min lokale dyrebutikk, der har jeg kjøpt alle fiskene også bortsett fra adolfoien og L-046n


Corydoras sterbaien som jeg eier har utviklet seg til en leks gruppe og leker støtt og stadig, men jeg kan dessverre ikke si at jeg har noen stor suksess med overlevelses prosenten enda... Men det blir nok bedre tenker jeg

Kommer til å skrive når fiskene legger egg osv slik at jeg har en ca oversikt over klekke datoen og om de leker jevnlig.

Jeg tar også i mot råd og tips hvis dere har noen erfaringer å dele med meg
Apistogramma cacatuoides har lagt egg, så da er det bare å håpe de er befruktede og ikke mugner
I dag føda ene platyen som jeg kjøpte for 3 måneder siden ca.. hun føda noen unger da også men har knipi igjen til nå.

Artig å se om de overlever
Eggene mugna så ble ingen yngel...
platyen min som har gått 1 måned over tia ( :P ) føda endelig i går ikke så mange overlevende riktig nok...

Driver også å leter etter flere L-046 til akvariet mitt. Elvekar vil jeg også ha etterhvert

Noen som vet hvordan man blir kvitt hydra? fått mange av de på røtter og huler...
Hei, i dag så har jeg tatt vannskift på de 2 største akvariene, tok et i går også men liker at de har rent vann og så syns jeg det er lettere med vannskift om sommeren da jeg kan bruke slange ut osv, så da utnytter jeg det med å skjemme de bort

Er det noen som skal selge et mallekar? langt og lavt..
Jeg bestilte meg 3 dvergkulefisker som jeg fikk nå på fredag
Utrolig fascinerende skapninger da de angriper sneglene eller undersøker ting :p

Eneste problemet mitt er å finne ut hva annet en snegler de vil spise siden sneglene ikke varer evig hvis jeg fortsetter å mate de med det hver dag...

Hei Mads Har du noen bilder av dine dvergkulefisker?
Skeptisk
Hei Mads :) Har du noen bilder av dine dvergkulefisker?


Hei !
Er bare vanlige Carinotetraodon travancoricus jeg har men kan ta et bilde i morgen hvis du vil se hvordan mine ser ut
Alltid bra med bilder

Etter ett lite søk på google fant jeg et artig bilde av en dvergkulefisk: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Carinotetraodon_travancoricus_1.JPG


De har noen flotte utrykk ja og de har forskjellige personligheter også

Fikk oppleve at en av de blåste seg opp i kveld også, vet det ikke er bra for de men så ut som om den gjorde det for å øve seg, var ihvertfall ingenting som kunne ha skremt den til det der og da

jeg tviler ikke

Ser du er glad i corydoras også, om noen uker tenkte jeg å kjøpe noen corydoras green laser til mitt akvarium. (er forstatt i innkjørings fase)

Om du er heldig, kanskje du får opp et bilde av en oppblåst dvergkulefisk?
Skal prøve å få tatt bilde av de hvis de blåser seg opp, men det er ikke ofte de gjør det

Jeg har 4 corydoras typer, sterbai/adolfoi/panda/black venezuela corydoras og maller som er mest spennende syns jeg ja

Green lazer er kule de ! men jeg tror at jeg hadde spart opp penger til eques i stedet, selv om de ikke er like enkle å få tak i ...

Til min store forbausing oppdaga jeg at ancistrus hannen min passa på yngel var 1 yngel som stakk så vidt ut av hula så jeg lyste inn der og ble skikkelig overrasket! første yngelen/ egg lek de har hatt. tokk nesten all yngelen opp i en 2 liter breeding boks og lot faren ha igjen noen å passe på. Men ble likevel rundt 60 yngel jeg skal fore opp
Her er det 2 bilder fra i dag
Første bildet er 240 literen, og det andre bildet er 96 literen med L-046
Ancistrus hannen ligger å passer på egg igjen, og hunnen er tynn igjen
Håpe på like mange yngel som sist slik at jeg får et ordentlig oppdrett på de
Så fint at du har laget deg en egen tråd her på AF Hvordan går det med zebra'ene?
Rita Aspevik
Så fint at du har laget deg en egen tråd her på AF :) Hvordan går det med zebra'ene?


Zebraene har det kjempe flott skjemmer de bort med 30 % vann skift opptil 3 ganger i uka, og de svømmer rundt og er ikke skye

Faktisk vokst litt også tror jeg, men den minste er litt tynn så den må jeg prøve å fete opp litt til :p

Får muligens en reol snart med akvarie på rundt 160 liter og da blir de flyttet dit etterhvert slik at de får god plass

Du er velkommen for å komme å se engang
Nå er yngelen klekt bare å vente på de blir litt større såa skal jeg ha de i en breeding box.

Har også bestilt meg noen svarte tiger reker så det blir en spennende utfordring
Skjedd ganske lite i det siste, fått meg en reol med 2x160 litere bare.
Også kjøpt meg svarte tiger reker


Ellers så har jeg lyst på en gruppe med L-046 og selge unna de fleste andre fiskene
Hmm,
Har skaffet meg Gule reker, svart sakura, sjokolade sakura, carbon rilli, vanlig rilli, blue pearl og vanlig sakura siden forrige innlegg.

Har også fått meg en 40 LPM luft pumpe, men skulle gjerne hatt en til eller en sterkere..
Også burde jeg egentlig se etter en reol til alle rekene slik at de kan formere seg i egene akvarier i stedet for å gå i breeding bokser...

Driver fortsatt å drømmer om at noen skal selge L-046 til en overkommelig pris
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap