Fluval 4 plus vs. fluval u2 ...

Jeg har ett godt gammelt fluval 4 filter..

Det har jeg nå måtte rense fordi det gikk tett.. For første gang på over ett år! ..

Jeg har også to stykk fluval U2 i bruk..

Og der har jeg kjøpt en ekstra U2 .. For å lettere kunne bytte deler, da det hele tiden går tett..


Jeg har fått det til med fluval 4 .. I en 90 liter ..

Men med U2 har jeg lite hell både i en 35 liter, og en 45 liter ..

Er det da lov å skylde på at U serien er ubrukelig i/til(?) sammenligning med plus serien ..

Eller er det jeg som gjør noe galt?

Kort oppsumert: Fluval 4 pluss = Beste pumpa jeg noen gang har hatt..
Fluval U2 = Går alt for fort/lett tett!


Edit: Spør i håp om at det er noen triks der ute! .. Veit en kan modifisere 4 plus, med blåsvamp eller hva det heter.. Men selv med original filter; går det bra med 4 plus for min del..

Finnes det noen måte å få mere fart i U serien? Jeg ser for meg at det bare er for liten impeller i U serien. Men er interessert i andre folks erfaringer!
Har begge deler og klart Fluval 4+ går skjeldnere tett ,den har jo mye større filterkapasitet. U2 er for små kar og med mye mindre kapasitet så her er det stor forskjell. Men holder en knapp på Fluval+ sine filtre enten det er 2-3 eller4 .
Sølvi Gullaksen
Har begge deler og klart Fluval 4+ går skjeldnere tett ,den har jo mye større filterkapasitet. U2 er for små kar og med mye mindre kapasitet så her er det stor forskjell. Men holder en knapp på Fluval+ sine filtre enten det er 2-3 eller4 .


Ja. Jeg glemte å ta med det at jeg har hatt 'fluval 1 plus' også.. (Har den fortsatt. Men er ikke lenger i bruk.)

Tenker også at det med størrelsen på impelleren er litt av grunnen til at det går tett mye tregere..

Men synes seriøst at om en ser bort i fra den faktoren, så er fortsatt "fluval plus" serien, SERIØST overlegen "fluval U" serien ..

Jeg kunne så klart kjøpt meg en fluval U4 og puttet i 45 literen.. Men da ville jo pumpa tatt opp hele akvariet nesten. :p Og vel blitt alt for mye strøm i vannet..


Tusen takk for svaret! Ser ut til at vi er enige.
Var derfor jeg prøvde med U-serien siden pluss 4-pumpene tok altfor stor plass der jeg skulle ha de.
Sølvi Gullaksen
Var derfor jeg prøvde med U-serien siden pluss 4-pumpene tok altfor stor plass der jeg skulle ha de.


Ser den! Takker for at du delte din erfaring med meg Ble klokere!

Sett på youtube filmer av fluval U4 .. Og impelleren er jo enrom i forhold til på U2 ..
Jeg hadde fått for meg at det var samme impeller, bare større og lengre filtermedei!

Men så feil tok jeg altså!

Atter takk!

Blir nok en fluval U4 neste gang jeg kjøper nytt akvariet!

(Driver å skal flytte, så må få satt igang ett akvariet der jeg skal flytte, så det går lettere å få med resten av akvariene.)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap