Gruppe med honninggruami?

Har en 120l med en enslig honningguramihann. Har tidligere hatt en hann og en hunn sammen, og resultatet har alltid vært at en ble drept. Det har skjedd både hanner og hunner. De blir rett og slett jaget i hjel av den andre. Lurer derfor på om det er en bedre ide å ha en liten gruppe, med begge kjønn, så jagingen blir fordelt?

Noen som her erfaring med dette? Hvor mange og evt. kjønnsfordeling?
Nå er jeg heeelt ny på dette med honninggurami, og har ikke prøvd å få de i lek enda. (litt for kaldt foreløpig, stakkars hehe) - men jeg har, i 110 liter, to hunner og en herre. Ingen spor av amper stemning av dette. Er ikke sikker på hvordan en fordeler de best, i par eller grupper osv, men har lest at noen mener de burde være to hunner på en hann, eller ihvertfall flere hunner på en hann.
Tror gruppe er en god idé ja, gjerne to hanner med flere hunner.

Hadde selv et par, som plutselig har blitt til to par, helt av seg selv...
Takk for svar
Da tenker jeg det blir to hanner og flere hunner. Hvor mange hunner tenker dere? 3-4? Eller blir det for lite.
Jeg hadde en liten gruppe for lenge siden ,mener det var 1 han og 4 hunner. Men de varte ikke lenge da hannen kjeppjaget hunnene slik at de døde en etter en
Trodde disse fiskene var fredelige ,men hos meg var de det ihvertfal ikke. De gikk forresten i et 222-liters kar så de burde ha plass nok.

Håper det går bedre med dine denne gangen.
Liten oppdatering her i fra
Det går veldig fint med gruppen på 5, jeg har nemlig ikke somlet meg til å kjøpe flere hunner, men siden det går så fint så dropper jeg det kanskje bare. Den gamle hannen jager de andre litt, men han driver jo å lager skumrede, så det forklarer vel det. Ellers er det ingen krangling, de er veldig fredelige både mot hverandre og andre innnbyggere. To av hannene er i leksfarger og er riktig flotte
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap