- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Gh er helt klikk!?!
Gh er helt klikk!?!
Jeg holder på å kjøre inn et nytt 180 liters Jewel nå og alt så veldig fint ut frem til nylig. De siste få dagene har jeg fått utrolig mye alge i akvariet, og det har stått noen uker nå.
Det gror litt i plantene, men noen viser tegn til å dø.
Jeg målte vannverdiene og de var:
PH 6,7
NH3 0,0 mg/l
No2 Nitritt 0,0 mg/l
Dkh 3
GH? Puttet 20 dråper av greiene i 5 ml glasset og i beste fall så det ut som en dårlig urinprøve, selv om målet var at fargen skulle bli grlønn. Den ble ikke det og derfor ville jeg ikke bruke all væsken min til å teste. Hvordan får jeg ned denne GH`en eller vil det normalisere seg etterhvert?
Jeg har ingen fisker eller dyr der enda. Jula sant og noen lyse stener jeg har funnet ute i skogen som er vasket grundig med klor, resnet og tørket før de er puttet i akvariet.
Har også Co2 gående.
Det gror litt i plantene, men noen viser tegn til å dø.
Jeg målte vannverdiene og de var:
PH 6,7
NH3 0,0 mg/l
No2 Nitritt 0,0 mg/l
Dkh 3
GH? Puttet 20 dråper av greiene i 5 ml glasset og i beste fall så det ut som en dårlig urinprøve, selv om målet var at fargen skulle bli grlønn. Den ble ikke det og derfor ville jeg ikke bruke all væsken min til å teste. Hvordan får jeg ned denne GH`en eller vil det normalisere seg etterhvert?
Jeg har ingen fisker eller dyr der enda. Jula sant og noen lyse stener jeg har funnet ute i skogen som er vasket grundig med klor, resnet og tørket før de er puttet i akvariet.
Har også Co2 gående.
Postet 06.10.13 kl 19:32
Postet 06.10.13 kl 19:41
Postet 06.10.13 kl 20:09
Hei!
Har ikke ristet flaska, kittet fulgte med akvariet når jeg kjøpte det brukt. Kan være at den har stått lenge uten korken på eller noe og blitt dårlig. Hvis GH er over 15 som jeg sluttet å telle på fra springen ville vel KH vært enda høyere sånn logisk sett?
Jeg tror det er testvæsken som er dårlig, haha!
Har ikke ristet flaska, kittet fulgte med akvariet når jeg kjøpte det brukt. Kan være at den har stått lenge uten korken på eller noe og blitt dårlig. Hvis GH er over 15 som jeg sluttet å telle på fra springen ville vel KH vært enda høyere sånn logisk sett?
Jeg tror det er testvæsken som er dårlig, haha!
Postet 06.10.13 kl 20:31
Postet 06.10.13 kl 20:36
Postet 06.10.13 kl 20:53
Lys på fargen?
Hvis du ikke har godt lys på testen, kan grønt fort se ut som gult. Men jeg tror også du har fått en dårlig flaske.
Alt det sagt vil jeg holdt et lite overblikket på steiner plukket i naturen. De kan slippe ut mye kalk.Men de var veldig fine.
Alt det sagt vil jeg holdt et lite overblikket på steiner plukket i naturen. De kan slippe ut mye kalk.Men de var veldig fine.
Postet 06.10.13 kl 22:45
Postet 07.10.13 kl 09:24
Postet 07.10.13 kl 09:34
Postet 07.10.13 kl 09:38
Postet 07.10.13 kl 11:07
Postet 07.10.13 kl 12:08