Oppblåst/forstoppet l144

Når jeg kom hjem fra jobb i dag så jeg at en av mine L144 lå stille på bunnen med en buk som er mye større enn normalt. Den beveger seg litt fra sted til sted, men den er absolutt ikke i toppform.

Jeg legger ved et bilde av hvordan det ser ut gjennom akvarieglasset. Det ser nesten ut som at det er luft mellom innvollene og den ytterste huden (eller hva det nå heter på fisk)

Jeg kan ellers nevne at jeg holder på med min andre temperaturkur for hvitprikk. Jeg startet med det på lørdag (første gangen klarte jeg ikke å ta knekken på alle, siden det blusset opp etter en uke med normal temp)

Det har også blitt foret med mer frossenfor den siste tiden, røde dafnier og hvite mygglarver. Jeg mistenker at den har fått i seg mer slikt for enn det den har gått av.

Akvariet har hatt fisk i 3-4 uker, og før det holdt jeg på med innkjøring med salmi i 7 uker. Ingen nitritt da jeg målte i går.

Det jeg altså lurer på: Hva bør jeg gjøre med den syke fisken? Har den det bedre alene i en beholder med litt mer normal temperatur nå som den ikke er frisk. Bør jeg mate med noe som kan hjelpe på magen? Hva i så fall?

[External Image]
Denne avgikk med døden i natt. Er det noen som har noen formening om hva som var galt med den?
Jeg får observere litt ekstra i akvariet i løpet av dagen, for å se hvordan det står til med de andre fiskene...
Hei.
Har samme problem. Tredje fisk døde i dag av samme symptom som du nevner ovenfor. Den siste var SAE, legger ved bilde.
Noen som vet årsaken?
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap