Ancistrus-yngel (oppdrettsvariant) hva er sjansen til å få albino?

Har masse ancistrus-yngel, mens 10 av 200 ser mistenkelig ut som albinoer. Hva er sjansen for dette? Kan det være noe annet, som at de er underutviklet etc?
*feilpost
*feilpost her og.............
Takk for svar og relevant tråd =) Legger ut bilde likevel, i håp om du kunne bekrefte/avkrefte.

I midten oppå
2 til.

Bilde 2, samme kull, like store...

Beklager dårlige bilder.
UnderCover
...i håp om du kunne bekrefte/avkrefte.

Hva er det du ønsker eg skal bekrefte/avkrefte?
Donald
[QUOTE=UnderCover]...i håp om du kunne bekrefte/avkrefte.

Hva er det du ønsker eg skal bekrefte/avkrefte?

Om det kan være albinoer
Albinoer har røde øyne. Har de svarte øyne er de vel ikke albino, men en fargevariant.
Sakura
Albinoer har røde øyne. Har de svarte øyne er de vel ikke albino, men en fargevariant.

Har søkt litt på nett, og funnet hvite, gule og generelt lyse ancistrus med svarte øyne. Siden albino er en gen-feil(?), er det mer mulig at det dukker opp rene albino om det er foreldre og barn som får egg med hverandre, eller må det albino på albino til? Albinoer må jo opprinnelig ha kommet fra den "vanlige arten"?

Søkte etter bilder av diverse fargevarianter, men ingen hittil, ligner på disse som går i karet her. Får bare se hvordan de blir da, om de vokser opp =) Nå er de ca 2mnd, og _______ store, så enda litt å gå på før de er ute av risiko.
Siden albino er et recessivt gen, kan det ligge gjemt i flere generasjoner og slår ikke ut før det møter et annet albino-gen. Så plutselig kan to normalfargede bærere av genet få albino-avkom.
Men barn av to albinoer kan av samme årsak kun få albino-avkom.
Synes de ligner L144 . Kan ikke være noen av de du har oppi der da? Så ikke ut som om de har røde øyne og er albino?
Trieso
Synes de ligner L144 [URLBLOCK1] . Kan ikke være noen av de du har oppi der da? Så ikke ut som om de har røde øyne og er albino?

Hm... L144 lignet ikke yngelet i det hele tatt... (Halen er lik på alle yngel jeg har, både de mørke og de lyse, men bare halen...) Jeg hadde store forventninger når jeg søkte den opp

Yngelet er mer oransjeaktig nå egentlig. Ikke i nærheten av de "vanlige" ancistrus-ynglene...

Veldig kjedelig å vente på at de skal vokse seg store, jeg vil jo se hva de er nå...
Ancistrus sp. "oppdrettsvariant" finnes i mange fargenyanser, blant annet "super rot" som er mer eller mindre oransje. Jeg syns bildene ligner en dårlig farget (mye brunt og lite oransje) super rot, kanskje leksparet ditt har slike fargegener?
Rita Aspevik
[URLBLOCK1] finnes i mange fargenyanser, blant annet [URLBLOCK2] som er mer eller mindre oransje. Jeg syns bildene ligner en dårlig farget (mye brunt og lite oransje) super rot, kanskje leksparet ditt har slike fargegener?

Tja, du kan være inne på noe der =) Fikk tatt nye bilder, men har litt problemer med å få dem over til pc.. Er godt mulig de har genene i seg, noe har de hvertfall i seg, men de ser ut som den brun/svarte, vanligste varianten.
Rita Aspevik
[URLBLOCK1] finnes i mange fargenyanser, blant annet [URLBLOCK2] som er mer eller mindre oransje. Jeg syns bildene ligner en dårlig farget (mye brunt og lite oransje) super rot, kanskje leksparet ditt har slike fargegener?

Jeg fokuserer på halen, og den er stripete på alle yngel, slik en "vanlig" ancistrus ser ut. Men det er også eneste likheten. Har ikke halen noe å si på hva det kan være?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap