Er det sneglene som tar knekken på plantene mine?

Bare så det er sagt, jeg har ikke peiling på hverken snegler eller planter men har nå begge deler

Har slitt litt med plantene mine, de blir hullet og dør etter en stund, har liksom ikke funnet en god årsak til det, men så begynte jeg å tenke på sneglene mine. Kan det være de som tar knekken på plantene?

Vannkvaliteten er bra, fiskene har fine farger og trives godt. Har begynt å mistenke posthornsneglene for å være synderen. Er det sannsynlig eller bør jeg lete etter andre årsaker?
Jeg tror ikke posthorn pleier å spise planter, de gjør i hvertfall ikke det hos meg, og jeg har de overalt i alle kar uten at plantene blir hullete.
Det er viktig å gi sneglene litt grønt å beite på da, som f.eks brokkoli eller salat
Bruker du gjødsel til plantene? Kanskje de mangler næring.
Jeg bruker litt gjødsel men ikke voldsomt. Det som fikk meg til å tenke på sneglene ( i sær posthornsneglene) er at de omtrent bor på plantene. Kan prøve å legge ned litt grønt til dem
Nå er jeg sikker på at posthornsnegler spiser planter, satte inn et par nye, etter et par timer var den overfalt av posthornsnegler, når de var ferdig så det ut som om noe hadde skutt plantene med hagle :/
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Johansen
Reklame for plussmedlemskap