Hei

Hei. Æ har fått mæ eget akvarium, og æ har en guppy som skal ha yngel, men æ e usikker på når ho ska ha yngel. Æ har allerede fått yngel, eller en av mine fisker da. Nån tror dåkker den ska ha yngel ?? Det e sikkert vansklig å si, men bli glad om dåkk tippe i alle fall .
Ida Bremnes
Hei. Æ har fått mæ eget akvarium, og æ har en guppy som skal ha yngel, men æ e usikker på når ho ska ha yngel. Æ har allerede fått yngel, eller en av mine fisker da. Nån tror dåkker den ska ha yngel ?? Det e sikkert vansklig å si, men bli glad om dåkk tippe i alle fall :) :D.


Velkommen!

Er aldri lett å si sikkert da alle fisk oppfører seg veldig forskjellig...
Generelt kan jeg si at min erfaring er at du ofte kan se på fisken, om den f.eks ikke spiser eller spiser mindre enn vanlig, holder seg litt bortgjemt fra de andre, eller holder seg mer i ro generelt...
Mine sverddragere f.eks kan du også se det på fisken, da den begynner ofte og farte opp og ned ganske mye langs glassveggen...
Da ser jeg som regel også at "fødehullet" er litt større og ofte hvitt.

Ellers så kan du også søke i søkefunksjonen på venstre side.. er mange som har spurt om dette med fødsel, og jeg er sikker på at du kan finne masse nyttig info

Lykke til!
Hehe... Ja, og takk. Den som allerede har fått yngel er en sverddrager. Jeg merket ikke noe forskjell på fisken, men jeg så at det stall en hale ut av fødehullet, så da tok jeg den bare oppi yngel boks med en gang. Du ser moren til ynglene på bilde av ynglene, det er den hvite og orange????. Jeg skal følge med og undersøke litt, takk????
Ida Bremnes
Hehe... Ja, og takk. Den som allerede har fått yngel er en sverddrager. Jeg merket ikke noe forskjell på fisken, men jeg så at det stall en hale ut av fødehullet, så da tok jeg den bare oppi yngel boks med en gang. Du ser moren til ynglene på bilde av ynglene, det er den hvite og orange????. Jeg skal følge med og undersøke litt, takk????


Jeg har en maken til den med mest rødt på seg, og her går de rimelig lenge, og blir enormt "firkantet" av seg.. mener det går normalt 2 uker til hos meg når de ser slik ut.. men har jo også noe å si hvor gammel fiske er og hvor ofte de har født før, kvaliteten på vann ++++ Så er dessverre helt umulig å si...

Har flere forskjellige sverddragere her, og de største føder 90-100 yngel hver 3-4 uke... Så blir fort mange av dem... hehe Men like moro!!!
Hehe, det e my ja. Vi har 530 l, 54 l, 54 l og 63 l. Vi har masse fisker. Men å yngle e det artigste Hehe..????. Det er en 25 sverddragel yngel. Det er 1 som har død. Det var 28 ca som kom ut av den svære magen. Men den guppyen som er drektig, hun er unaturlig rolig, men æ ska ha et ekstra øye med ho. Men i 530 l har vi mawaii chiklider og sån. Også har vi en svær malle på sånn 50 cm og to sånne oppnedsvømmer..
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap