Eheim 2213 utvendig pumpe

Hei,er ganske ny bruker av utvendig pumpe,kjøpte ett akvaruim ista og fikk med den overnevnte pumpe,lastet ned bruksannvising men ser da att det mangler noe som heter canister basket eller noe,men ser ut som di har brukt denne pumpe som han på denne linken her http://www.youtube.com/watch?v=LpNUV-sLELQ
er det noe fare vis det ene klipse som holder pumpe på plass ikke er der eventuelt mulig og få kjøpt en?
Tror ikke det er noen mediakurv på 2213, bare en rist på toppen...men er ikke sikker.
Klipsene til pumpehodet må du ha, ellers blir ikke pumpa tett.
De har delenummer 7470650, mulig Webzoo kan skaffe dem.
2213 har ikke kurver nei. Den har to løse rister, en på toppen og en i bunnen.

Ristene er like. Den i bunnen skal stå med tappene ned, den på toppen med tappene opp.
Kjøp filtermedia poser med det samme, veldig praktisk til denne pumpen når du skal rengjøre den!
Takk for svar lasta ned manual og den skal ha kurv men var på dyrebutiken i dag og han sa akkuart som dere sier att man skal ha en rist i bunn og en i toppen,fikk med alt ustyrt så har det jeg trenger
Aha, jeg tror jeg forstår forvirringen. Min erfaring er egentlig med 2013, og jeg gikk ut fra at 2213 (som er en slags gjenutgivelse av 2013) var lik.

Men nå ser jeg at den ifølge Eheim sin manual har en slags stor filterkurv.

Så hvis du har fått et filter med rister i stedet for filterkurv, så har du enten fått en 2013, eller så finnes det flere utgaver av 2213.

Uansett så er det et bra og veldig pålitelig filter, så jeg tror du kommer tli å bli fornøyd i alle fall.
Nå er det bare og finne ut hvordan man setter den opp,altfor mye slanger og skjønner ikke så mye av dette :P håper jeg setter slangene riktig på så det ikke renner vann utav sjøten
Veldig enkelt! Vann inn på bunn og vann ut på topp. Hvis den er brukt kan det være lurt å kjøpe paknings sett for bunn og mellom motor og beholder samt metall klipsene som holder de sammen. Du kan sjekke om de holder ved å sette pumpen i for eksempel en bøtte og fylle den opp der den skal stå, la den gå litt for å få ut luft, så trekke ut strøm og se om den lekker.
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap