Merkelig oppførsel på snegler

I yngel karet mitt har jeg noen pygmy coryer, c125, reker og noen jeger snegler. For ca 1 uke siden flyttet jeg ynglene ut og noen dager etter gikk alle sneglene opp til overflaten med snabelen ut. Aldri sette dette før og lurer på om noen har noen ideer om hva de driver med og hvorfor. Har tatt vannprøver og alt var helt greit, skiftet også vann både samme dagen som ynglene flyttet ut og dagen etter at sneglene krøp opp til overflaten. Sneglene hang sånn ett par dager så var alt som før igjen.

[External Image]
Kanskje de ikke har turt å gå så mye opp til overflaten mens det var fisk oppi der?
Joda, har da sett dem krype i hele karet og spist side om side med fiskene så det skal ikke være grunnen.
Ja, det er merkelig. De har ikke hengt sånn etter den første gangen og vannverdiene og temp det samme som før så jeg skjønner ikke hvorfor de oppførte seg sånn. Kunne vært greit å vite om andre har opplevd det og evt finne ut årsak.
Hei. Mine har også hatt seg noen turer opp og hengt litt i overflaten. Hvorfor de gjøre det aner jeg ikke Alle vannverdier har vært bra når de går gjort det så tror nok ikke det er det går på
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap