Filter til innendørs testbasseng

Hei hei.
Lurer på hva dere mener kreves av filter for å holde ett basseng på ca 4000 liter fritt for alger og partikler? Vi har bygd ett basseng for testing av diverse woblere og annet fiskeutstyr i butikken, men vet ikke helt hva som skal til for å holde det reint og fint med få vannbytter. Har pr nå kun en sirkulasjonspumpe i bassenget. Har sett på diverse fluval og eheim filtre, men vet ikke om de innvendige er kraftige nok. Innvendig filter er helt klart en fordel for oss så hvor mange vil det eventuelt kreves? skal ikke fisk i bassenget så det er kun for å holde det reint.

Mvh Stein
Filter er jo for å huse bakterier, så uten att jeg vet noe bør det finnes bedre løsninger for dette vannet, kjemikalier og vask/vannbytte er kansje tingen. Klor blir jo brukt i svømmebassenger. Sirkulasjon bør man vell iallefall ha. Alger må ha lys, så det probleme kan jo løses.
svømmebassenger har vel også ett filter så vidt jeg vet? lys må vi nesten ha i bassenget, liten vits uten
Ja, de har mekanisk filter, ikke biologisk, er møkkete mennesker i svømmebaseng, ikke fiskekroker. Og dere trenger jo ikke mest mulig lys beregnet på plantevekst, poenget er att dere kan prøve å ha minst mulig lys, og slå det av mest mulig. Om man plusser på kjemikalier kan jeg ikke se for meg att det blir noe problem å holde det reint.
Hvor mye sirkulasjon dere trenger vet jeg ikke, kommer vell mye ann på utformingen av bassenget også.

Det er kansje lurt å ha en enkel løsning på å tømme hele bassenget og vaske når det blir møkkete.
Du kan behandle dette basenget som et vanlig svømmebaseng.
Sett inn et lite sandfilter, da får du også den sirkulasjonen du trenger.
Så setter du til kjemikaler ( Kontakt nærmeste firma som selger svømmebaseng ). Doserer du dette riktig, vil vannet bestandig være klart og fint, og det eneste du behøver å gjøre er å etterfylle fordampingen.

Enkelt og lett.

- Tore -
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap