Maingano med egg?

Ene mainganoen min har fått litt dobbelhake og lurte på om det er egg hun gjemmer der inne. Litt dårlige bilder, men kanskje dem holder til at noen kan fortelle meg det jeg lurer på. Har prøvd å stirre inn i munnen, men det er jaggu ikke lett å se noe da hun er på farten hele tiden.
[External Image]

[External Image]
Takk for svar. Fikk tatt noen bedre bilder igår som jeg forstørret opp og kunne se at hun holder i munnen. Så også ene golden min hadde fått dobbelhake også så det er nok noe på gang der også.
Da har de begynt og de vil fortsette.
Minner om valget. Enten å la hunnene slippe yngelen i akvariet når de blir lei av å ikke kunne spise. Da vil de trolig bli spist opp, de aller fleste. ELLER å ta ut hunnene og strippe de for yngel. Da får du en bøtte med yngel og plutselig behov for et yngelakvarie. Moro det også. Men noe man bør tenke gjennom...
Lar naturen gå sin gang i Malawi karet da dem bare har 190l. Fant jo plutselig en golden yngel for ikke så lenge siden og er vel nå ca 2cm stor nå, men ser dem jakter på den med engang den kommer frem fra hjørnet ved pumpa.
Selv om maingano er en av mine fav innen malawier så holder det med de jeg har frem til jeg får større hjørne akvarium en gang i fremtiden. Og overlever noen av ungene blir dem solgt/gitt bort.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap