Corydoras pygmè egg?

Noen som vet?
Er litt forvirret.. Har i pygme karet mange hvite egg, klistret spesielt på glasset. Eggene er ikke større enn ca. 1 mm, og er klistret en og en rumdt forbi...

I karet går det også snegler, men de er det ikke, og det går platu.. men de er det heller ikke.. Så er det virkelig pygme egg? Så små???

Ville tro de var litt større eller???
Jeg drettet C. pygmaeus for noen år siden, og dette er nok coryegg, ja

Men du skriver "hvite egg". Dersom eggene er nylagte er de nærmest gjennomsiktige/hvite, og befruktede blir gylne etterhvert. Men hvis dine egg har hengt en tid og er hvite er de dessverre ikke befruktet.
Janne
Jeg drettet C. pygmaeus for noen år siden, og dette er nok coryegg, ja :-) Men du skriver "hvite egg". Dersom eggene er nylagte er de nærmest gjennomsiktige/hvite, og befruktede blir gylne etterhvert. Men hvis dine egg har hengt en tid og er hvite er de dessverre ikke befruktet.

Hei Janne og takk for svar! Har jo sett masse vanlige cory egg her, men disse var såååå tiny... hehe
Men da har jeg virkelig fått gårsdagens ønske oppfylt da! YES! hehe

Når jeg skriver hvit, så mente jeg ikke hvithvit.. beklager, skulle nok heller forklart det annerledes! De er gylne!

Takk for hjelpen!
Det er bra! Ikke verst å få ønsker oppfylt allerede før Julaften
Janne
Det er bra! Ikke verst å få ønsker oppfylt allerede før Julaften ;-)

Hehe.

Får nok ikke noe til jul.. her får jeg gaver i akvariene omtrent hver dag!

Så det er helt i orden

Fikk plukket noen godt gyldne i farten her...
Pygmeus igang også? Her går det unna Du får fortelle hvordan det går med disse.
MrSpock
Pygmeus igang også? Her går det unna :) Du får fortelle hvordan det går med disse.

ja... de corys vet å lage spetakkel her i hus... nye luftpumper og diverse plastkar i div str innkjøpt idag... nå har jeg egg til klekking av pygme, trili, bronse... og ser vel ikke såpass forskjell at jeg kan få sortert dem før senere...
venter enda på svampfilter og kolber fra ebay.... og diverse annet... dunket opp litt plastplanter idag i allefall...
er spent på pygme her... de er jo så små...
Så artig, gratulerer så mye
Cathy
Så artig, gratulerer så mye :D

Takk Cathy

Blir spennende fremover nå, da jeg vet hvordan de ser ut
Har 4 VF pygme'r og det er en fasinerende art samt at de er så små. Du får holde oss oppdatert på hvordan det går og det er veldig synd du bør så langt unna
Kjøpte 10 her for litt siden, og det er jammen fart i dem omtrent hele døgnet... opp og ned og frem og tilbake i karet
Litt av en energi! Veldig artig å bare sitte å se på dem

Håper jeg får de få eggene jeg samlet til å klekke... Mistet noen under sankingen, og med sandbunn, så var det håpløst å få dem opp igjen... Krysser fingrene for at de fortsetter etterhvert med egglegging

De må gjerne vente litt med fortsettelsen, fordi jeg føler jeg drukner i yngel av det ene og det andre om dagen Luksusproblem...

150-200 egg til klekking, og noen hundre yngel av corys og noen hundre av sverddrager, platy, endlers og guppy... + snegleegg.. glemte jeg kankskje å fortelle om alle levendefødende hunnene som er gravide?
Kalles vel babyboooooom eller no' ?? hehe
Hehe ja kan nesten bli litt for mye da alle legger egg samtidig. Du får kanskje tenke på arter som er litt mer sjeldnere og vanskeligere å få i lek om du skal bytte arter engang.
Haa gjett hva jeg så idag da
Så en liten pygme yngel i reke karet mitt. Har golden C125 sammen med dem, men er 100% sikker på at det er en pygme pga fargene. Den er mini liten og rå kjapp, black og sorte flekker på seg. Så utrolig liten og nydelig.
Fikk knipset noen bilder av den og har ikke peiling om det er noen andre der da dem er egg-spisere, men artig lell.
Cathy
Haa gjett hva jeg så idag da :D Så en liten pygme yngel i reke karet mitt. Har golden C125 sammen med dem, men er 100% sikker på at det er en pygme pga fargene. Den er mini liten og rå kjapp, black og sorte flekker på seg. Så utrolig liten og nydelig. Fikk knipset noen bilder av den og har ikke peiling om det er noen andre der da dem er egg-spisere, men artig lell.

Grattis! Det er skikkelig moro med slike overraskelser
Superrask? Høres ut som pygmè ja... hehe
Superrask ja, gosh.. Kom en reke for nær og vroom så var den borte vekk.
Cathy
Superrask ja, gosh.. Kom en reke for nær og vroom så var den borte vekk.

Hehe,,, billedlig fortalt! De er fine ja...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap