Aquasafe og aquasana

Hei. Er helt ny med akvarier og har startet opp idag. Fikk med både Aquasafe og Aquasana når jeg kjøpte akvariumet før jul. Tilførte begge slag, med angitt dose på pakkningen, når jeg fylte opp med vann.
Så har jeg skjønt at dette er noe av det samme. Mitt spørsmål blir da om "blandingen" blir for sterk, eller om dette går bra ?
Hilsen en litt forvirret nybegynner
Tror det skal gå greit.

Merk at disse produktene bare er nødvendig hvis du har dårlig vannkvalitet i krana, og det er ikke spesielt vanlig i Norge. De selges hovedsakelig for å øke omsetningen i akvariebutikken.

Hvis du nettopp har startet opp akvariet, og har hatt fisk i allerede, så anbefaler jeg deg å søke opp informasjon om oppstart/innkjøring av akvarium, sette deg grundig inn i dette, og belage deg på mye skifting av vann de neste 4-6 ukene.
Takk for svaret. Har ikke satt inn fisker ennå. Tenkte jeg skulle vente noen uker. Etter å ha lest litt på forumet her, så skjønner jeg at det er lurt.
Aquasafe er ett must her da det er ekstremt mye klor i vannet og jeg ikke har mulighet for å lufte vannet så det er ikke dumt å få sjekket opp hva du har.
Om du har mulighet til å lufte vannet er jo det ingen problem, men det koster ikke mye med en stor flaske fra aquamanias eller andre steder hvor dem selger disse billige og dem holder en god stund.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap