Baby biorb

Min datter har en baby biorb. Hvilken fisk og hvor mange kan man ha i den
Dette er en 15-liters bolle med filter og lys. Det er viktig å ikke ha for mye og store fisk i denne, da belastningen på hva filteret klarer å rense er begrenset. Fisk trenger også å ha tilstrekkelig plass til å ha gjemmesteder for å føle seg trygge.

Når det er sagt, det er mye morsomt man kan ha i en liten bolle - men det må nødvendigvis være små fisk.

Av fisk vil jeg anbefale noen små rasbora; det finnes noen varianter som blir en 2-3 cm store, som du kan ha i bollen.

Dog, jeg tror at snegler eller dvergreker kan være veldig morsomme i denne bollen. Kanskje ikke det første man tenker på, men noen flotte kirsebærreker er veldig gøyale. Billige, fine farger og kan også formere seg i en slik bolle. Ha litt javamose eller liknende i akvariet, så er de fornøyde. De fyker rundt og holder på!
Har 6 neontetra der nå. Hørtes morro ut med reker Kanskje kjøpe større til fiskene og ha reker i biorben
Det høres ut som en god idé. Neontetra er litt på grensen, det er en stimfisk som ønsker å gå mange sammen, og de ønsker å svømme litt rundt - det blir vanskelig i en liten bolle. En 60-liter f.eks., som mange akvariebutikker har gode tilbud på (startsett), er et godt sted for en stim neontetraer.

Reker er morsomme, og snegler også forsåvidt. Mye morsomt å se på der, og enkle å holde.

Seks neontetra i en bolle på 15 liter er dyreplageri i mine øyner, og du bør få byttet de ut med reker, eller i hvert fall noen mindre fisker som kan leve i så små volum.
Viss man skal begynne med reker, kan man bruke grus? (I baby biorb måtte man vist bruke grusen som fulgte med.)
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap