Små trær på glasset

Har fått noen små grå/hvite enkeltstående "trær" som sitter fast på glassveggene i et av karene mine. Det er sikkert 30-40stk totalt. Dem er 2-5mm lange, og har en lang tynn stamme med 4-5 greiner på 1-2mm på tuppen som vaier i strømmen i vannet. Ser nesten ut som en liten palme. Har aldri sett slike tidligere.

Er det noen som kjenner til hva dette kan være? Er det alger eller er det noen levende skapninger?

Er dem skadelige, evt er det noen som kan ta dem?
Det er ikke flere enn at jeg kan ta å knuse dem med fingeren, men det hadde vært veldig greit å vite hva det kan være først.

Har dvergreker, malleyngel og noen snegler i karet, men ser ikke ut til at noen av dem er interessert i dem.
Kanskje det er Hydra du har fått i karet +

Kan være skadelig for yngel og reker da da de har en neslegift som kan ta livet av de. Kommer som oftest hvis en forer med levendefor.

Det finnes stoffer som tar knekken på de ,men husjer ikke hva det heter i farten.
Ja, disse lignet veldig ja.

Har ikke foret med levende for, men brukt bare fryst for og tabletter. Men dem kan sikkert dukke opp allikevel.

Dette er definitivt noe vi ikke vil ha i karet, og skal forsøke å bli kvitte dem så raskt som mulig.

Skal forsøke meg på denne varmekuren i første omgang.

Må vel ta ut rekene, sneglene og fiskene først, ellers blir det kokt fisk- og skalldyrssuppe

Men det jeg er usikker på, bør jeg også ta ut alle plantene også, eller vil dem overleve en slik høy varme i en kort periode?
Det kan jo hende at det er mye hydra blant både planter og røtter.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap