Hvor kjøpe kampfisk?

Har vært rundt i dyrebutikkene i området nå (Østfold), og de eneste kampfiskene jeg finner er de typiske røde og blå. Hvor finner man andre typer? Finnes det noen oppdrettere eller noe slikt?
Det er svært lite oppdrett på kampfisker privat her i landet, men du kan bestille fra dyrebutikken om det er noe spesielt du er på jakt etter eller høre med dem når de får inn og prøve å være først i køen. Selv har jeg spesial bestilt en del av mine da jeg vil prøve meg på oppdrett av litt spesielle farger og mutasjoner.
Og selvfølgelig koster de man bestiller litt mer enn vanlige.
Freya
Har vært rundt i dyrebutikkene i området nå (Østfold), og de eneste kampfiskene jeg finner er de typiske røde og blå. Hvor finner man andre typer? Finnes det noen oppdrettere eller noe slikt?

Akkurat det lurer jeg også på. Er ute etter en helt hvit eller en helt svart kampfisk. Så da må man altså bestille? Bestiller du da i din vanlige lokale akvarieforretning, eller må man til en av de større forretningene som tar inn mere?
Jeg fant denne fine hvite karen tilfeldig på den lokale dyrebutikken her. De hadde akkurat fått inn nye, så du kan kanskje ta kontakt med dem og høre når de planlegger å ta inn nye kampfisker. Det er som oftest de fineste som går først
Oj den var flott! Akkurat en slik vi er ute etter. Ja da kan vi høre lokalt først i alle fall. Hvor var det du kjøpte din?
Jeg kjøpte min på Buster Zoo Ski. De har hatt diverse andre farger bortsett fra rød og blå de gangene jeg har vært innom, blant annet en med sølvfarget kropp og røde finner og en som var nesten svart
Jeg så en kampfisk med hvit kropp og gule finner på Buster Zoo i Ski i dag. Løp og kjøp! De hadde noen andre fine også
Fint med tips når man er ute etter noe spesielt, for slike er raskt borte! Var imidlertid en tur på Tam Alna i dag og fikk kjøpt en nydelig liten en med sølv metallic/hvit kropp og sølv/røde finner.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap