Akvarier i media (side 2)

Det er enda ett akvarie i 90talls serien The Nanny. Terapisten deres har et saltvannsakvarie (tror jeg) på kontoret sitt.

Det er da sålangt jeg har sett, tre akvarier i en serie. Kanskje en liten akvarist med på teamet?
Akvarier i "media"
må jo ta med the simpsons også, de har også akvarium.. Der Homer blant annet foret opp "pinchy".. Han (Homer) har også laget koi dam til kona
I Simpsons-episoden "Rosebud", hvor Mr. Burns begynner å drømme om sin gamle teddybjørn, har de et akvarie også! Homer ser at Maggie har teddybjørnen gjennom litt sånn dramatisk lyssetting fra ei lampe+akvariet, haha. Tror han sier noe sånt som "How long have we had these fish?"

[External Image]

Har begynt å se X-files på Viaplay i det siste, og i sesong 1 var det noen som hadde saltvannsakvarie, og fiskene var saltvann men innredningen var litt sånn "ferskvann" hvis jeg skulle beskrevet det. Så ut som noe plastikk vasspest eller lignende, men jeg skal ikke si for sikkert. Husker ikke episoden i farten, men det var med ei jente som hadde telepatiske evner og kunne slynge mennesker veggimellom.

I sesong 2, episoden "Little green men", har Mulder et lite ferskvannsakvarie (ser det ut som ihvertfall) - og det ser ganske normalt ut, hvis dere skjønner hva jeg mener, haha. Ikke sånn "hollywood prøver seg på akvarie" men faktisk helt normalt ut! Og så er det jo faktisk ferskvann også, noe man ikke så veldig ofte ser i filmer fra usa. (bildene er større om dere klikker på de)

[External Image]

[External Image]

Veldig fin touch!
Og bonuspoeng, for Scully er å snoker i leiligheten hans, og blir overraska av noe typer som har overvåkning på leiligheten, hvorpå hun sier at hun er der for å mate fiskene mens han er borte. Hun søler ved et "uhell" fiskemat på ei hylle, og mennene sier at hun skal bare ta og dumpe det i akvariet, hvorpå Scully sier at det "ikke er bra for fiskene!" Hehe
Familien til Tess i Zombielars har et akvarie, som ser ut til å være uten fisk og uten filter (det er ihvertfall veldig stillestående vann). Artig å se et skikkelig harva akvarie på TV!

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap