Varmeovn i akvarium

Hei fiske-elskere

Jeg har et 240 liters akvarium. Juwel. Innebygd varmedings (husker virkelig ikke hva den heter), men den varmer ikke godt nok på full varme. Tenkte hvis jeg kjøper et mindre 'varmeovn' og setter den på andre siden og har begge på svak varme.. vil da akvarie holde varmen bedre?

Dette høres nesten ut som at jeg skal bake noe eller lignende...

men håper jeg kan få et svar fra en som kan dette bedre enn meg, før jeg begir meg ut på et eventyr som kanskje ikke er det lureste jeg noen gang har gjort...

Nå på denne tiden er ene siden varmere enn den andre siden.. er det normalt?

Takker på forhånd for hjelpen
Ta deg en tur på Samdvikasenteret i dyrebutikken. (ser du kommer derifra )
Kjøp deg en ny varmekolbe på 150-200W, så kaster du den du allerede har. Koster ikke all verden heller.

Lykke til
Ebay har masse til veldig lave priser, 500w varmekolber inkl transprt for under 200 kr
Til et 240-liters akvarium er en kolbe på 150-250 W passe. Som tommelfingerregel kan man beregne mellom ca. 0,5 W og 1 W per liter, hvis du har normal romtemperatur i rommet og normal akvarietemperatur (22-28 grader) i akvariet.

Hvis ene siden av akvariet er kaldere enn den andre, har du for dårlig sirkulasjon i vannet. Hvis du refererer til selve varmekolben, så kan det vel kanskje indikere at det er et varmeelement i kolben som har røket.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap