Stor gullfisk som tar opp stein med munnen, hjelp

Hei, har akkurat arvet et 250l akvarium av min farmor(mitt første), og i det akvariumet er den 1 gullfisk på ca 10-12cm som nesten hele tiden bare tar opp 2-4 små steiner med munnen fra bunnen og spytter de ut igjen. Gjør jeg noe feil? Den kan til tider også virke veldig stresset. Veldig nybegynner når det kommer til akvarium og vil veldig at fiskene mine skal ha det bra
Takk for alle svar!
Det er vanlig at gullfisker "gresser" på bånn. De siler grusen for matrester. Så akkurat det er ikke noe å bekymre seg for.

Stress, derimot, er jo ugunstig, men kan komme av flyttingen, og vil i så fall gå over på sikt.
Ja høres naturlig ut med "beitingen" i alle fall. Da jeg var liten hadde jeg et akvarium med gullfisk. Den ene tok stadig for store steiner i munnen, slik at de satt bom fast. Husker jeg ropte til mor at "Nå har Bolla satt fast stein i munnen igjen!" Så måtte vi holde fisken og lirke ut steinen igjen, hehe.. Stakkars fisk..:-P
Er jo bedre slik som hos deg da. Du har tydeligvis grus i passe størrelse, slik at den har plass til flere i munnen og kan spytte de ut igjen. Helt normalt. Men kanskje den trives bedre om den får en kamerat? Med 250 l til rådighet har du jo plass til det.
Takk for svar fra begge to Men da slipper jeg den bekymringen med grusen, og får kanskje vurdere en kamerat til han
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap