Kar til indiske kloreker

Hei.

Etter at mine indiske kloreker har terrorisert fiskene mine i 180liter karet mitt, så besluttet jeg å flytte dem over til et 60liters kar.

Jeg har 7 indiske kloreker, 2 av dem har vel blitt rundt 6-7 cm nå, mens to andre er fortsatt ganske små, ca 3 cm. Er det stor nok plass for dem i dette karet, eller burde det vært større?

I det store karet var de langt mer frempå, i dette lille gjemmer de seg mer, og jeg er redd for trivselen. Nå må det også tillegges at jeg ikke har bakgrunn i karet, slik at det er innsyn fra alle kanter. Det er plassert i stua, så det er jo noe gjennomtrekk av mennekser her. Vil dette være en faktor? Hva slags skjulesteder bør jeg anskaffe, kokosnøtter e.l?

Bør rekene ha eget spesialfor? Jeg brydde meg ikke så mye om dette i det store karet, da det ble gitt en del forskjellig fór til fiskene her, og rekene så ut til å trives med leftovers, eventuelt stikke av med malletablettene lenge før de andre fiskene fikk nærme seg.

I det store karet skjedde det noe hele tiden, og mange forskjellige fisker å plage.
Hvordan blir det nå i dette karet, vil de gå til angrep på hverandre, og eventuelt spise hverandre? I så fall er jeg ikke sen med å anskaffe et til 180liters kar istedenfor!

Hadde vært kjekt med innvendinger. Har forresten grus som substrat og 3 planter i karet. Ei falsk rot med huller i, ei tønne og et hus til gjemmesteder.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap