Nytt akvarium!

Hei, jeg har fått et nytt akvarium på hele 25 liter! har et på 8 liter fra før hvor jeg har en kampfisk.. Jeg er nybegynner og er klar over at det er enklest å begynne med stort akvarium, men sånn som boforholdet mitt er nå, er ikke det mulig. Jeg har kjøpt meg rensepumpe til det nye akvariet, og har bare luftpumpe i 8 litern.


Det jeg lurte på er, hvor mange fisk kan jeg ha i lag med kampfisken min i det større akvariet?
og, er det lurt å sette den nye pumpa i det lille akvariet, slik at det får bygget opp en bra bakteriekultur fortere, eller bare ha det stående i det nye som jeg har fylt med vann? hva er best og raskest?

Spurte på dyrebutikken og hun som jobbet der sa at jeg skulle sette pumpa i det nye og at jeg kan flytte fisken over etter en uke allerede, men jeg har lest at man skal vente i 4 uker? Hun virker ikke spesielt flink på fisk...

I tillegg har fisken min fått finneråte hvordan kan jeg best mulig behandle det? bør jeg kjøpe medisin, eller kan det holde med en sjokkur med salt? har nå tatt salt i, i håp om at dette skal funke! det øverste bildet er sånn han er nå, og det nederste sånn han var da jeg fikk han


Takk på forhånd for hjelpen!!
Tilfeldig bekjentskap
© Quatermass
Reklame for plussmedlemskap