Klubbmøte i bergen akvarieklubb (bergen akvarieklubb)

Vi møtes i Transhuset (Vilhelm Bjerknes vei 30), like ved Gimlehallen, som er vårt nye møtelokale. Møtet avsluttes med en liten klubbauksjon som vanlig.
Se www.bergenak.org for mer informasjon

[URL=/kalender_item.cfm?id=2552]>> Les mer[/URL]
[External Image]
Det nærmer seg årets første klubbmøte i BAK, onsdag neste uke braker det løs.

Husk å ta med ekstra cash om du ikke allerede har betalt inn årets kontigent direkte på konto. Se hjemmesiden vår for priser osv.

Skal prøve å få fanget inn en leksgruppe Corydoras sp C126 samt litt reker (Sakura "Orange", Carbon Rili og Rød Rili) til klubbauksjonen. Noen andre som planlegger å ta med noen godbiter?
Tar med meg en liten gruppe med xipphophorus nezahualcoyotl på onsdag . Disse trenger hardt vann
Trenger påfyll av ildtetra ,noen som har og vil bli "kvitt" ?
Kan evt. bytte i rødmunnstetra.

Hvis noen er interessert i Leverikte-snegler så tar jeg det med ,de er flinke algespisere og fin å se på.
Har også noen utrolig flotte sverddragere om noe er interessert i det?
Disse er store og flotte ( trenger litt plass )i en kraftig orange farge og med god helse.

Har 1 han og 5 hunner.

Blir foredrag i morgen i siste liten, "Hypancistrus fra rio Xingu" med Haakon Haagensen. Foredraget skulle opprinnelig vært holdt i fjor, men pga tekniske porblemer ble det ikke noe av. Så vi prøver igjen.

[External Image]
Dette blir verdt å få med seg
Jakten på fiskeposene har startet...
Håper det blir litt planter på auksjonen og ,gjerne Hydrocotyle
Pakker en pose Hydrocotyle med en gang…muligens med C. Adolfoi egg.
He he ,det hadde vært snadder vet du
Da er både Hydrocotyle sp. "Japan" (C. hastatus) og Hydrocotyle leucocephala (C. Adolfoi) plukker fra hvert sitt kar hvor det nettopp har vært lek... Så da er jeg klar til i kveld med en kasse full i fisk, reker og planter for første gang.
Den Hydrocotyle sp. "Japan" ser skikkelig flott ut ,har ikke sett den "alive" før.
Takk til Haakon Haagensen for et flott foredrag i kveld, og ikke minst alle nye og gamle medlemmer som møtte opp. Veldig kjekt med så bra oppmøte!
Stor takk til Haakon for godt foredrag og kjekkt å se så mange nye ansikter. Håper dere kommer igjen så vi kan bli litt mer kjent med dere

Fikk Hydrocotyleplante som jeg håpet på og ellers en fin kveld

Var forresten 2 egg fra Adolfoiene på Hydrocotyleplanten
Bra, da opprettholder jeg tradisjonen til Johan som alltid hadde corydoras egg på plantene sine....
Ja ikke sant ,fortsett med det
Må huske å ikke ta planter fra C. Cochui karet før jeg har fått til oppdrett på dem, he he... De leker en gang i ny og ne nå, men det er kun 2-3 egg av gangen jeg klarer å finne.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap