Spiser mine sae opp andre fisk?!? + forslag til fisk

For en tid tilbake fikk jeg meg SAE, da det ble anbefalt som algeetere.
Synes de gjør en elendig jobb med å spise denne grønne prikkete algen som fester seg på glasset!!

Men, spiser disse opp mine Guppy?!

En etter en av alle mine Guppyer har blitt drept, ser aldri at de angriper hverandre. Men dagen etter så har det plutselig ligget beinrester av guppyene igjen.

Men mine platy og Neon tetraer er der fremdeles i storform.


Skyldes det mine Siamesere, for guppyene forsvant etter jeg fikk dem.


Det jeg i tillegg lurer på er forslag til fisk som går sammen med Neon tetra, malle, Sae og platy

Vet at de mange vil si at Neon tetraene ikke passer i det akvariet, grunnet hardhet i vann osv osv.
Men jeg var helt fersk da jeg fikk disse, og var ikke klar over det. Men så langt har de gått fint sammen i 1,5år
Hei.
Da jeg hadde guppy døde de alle sammen en etter en. Dette er ofte fordi de er oppdrettet slik at de har store fine slør, men de kan ofte ikke svømme og har ofte knekk på ryggen samt at de dør som hakka møkk. De er dessverre ikke så hardføre lenger etter at de ble drettet for mye på.

Det at du bare har skjeletter igjen om morgenen skyldes nok at fisken dør og så spiser SAEene og de andre beboerne fisken opp, de er kannibaler. Og når først en fisk dør utskiller den giftstoffer (eller noe sånt) noe som medfører fler og mer fiskedød. Så ville nok anbefalt flere vannbytter til du er sikret at du er kvitt giftstoffene i vannet.

Mvh
En nybegynner
Takker for svar, har benyttet meg av oftere vannbytte i den siste tiden.


Men problemet er at jeg har også sett at halen er blitt "spist" på av noen andre.
Det samme har skjedd med en av mine Platys, den har fått en hale som er blitt bitt på.


Jeg vet ikke hvem som er kranglefanten i akvariet!! hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap