Kampfisk og palettciklide

Hei, jeg har en kampfisk kalt Louis. Til vanlig er han veldig snill, ikke aggressiv og aktiv. Han "bor" i et 160l akvarium, som er godt beplantet og har mange fin gjemmesteder. Det jeg lurte på var om det er mulig å få en palettciklide par opp i akvariet i tillegg?

Har i tillegg til kampfisken 10 cherrybarber, 10 kileflekkrasbora, 2 ancistrus og
5 kuhlii-ål.

Hadde satt stor pris på alle svar

PS! Er åpen for andre forslag til fisk dersom det blir anbefalt
Det går kanskje bra med kampfisken, men palettene kommer til å drepe cherrybarbene og kileflekkrasboraene når de får yngel.
Takk for svar Tenker å skaffe meg ett 60L akvarium i tilfelle det går gale
Jeg opplevde at det ikke gikk overhodet! Kampfisken ble ribbet stakkars. IKKE en god kombinasjon. Spesielt om du skaffer et par, som så igjen får unger. Da dreper palettene alt.
Ja jeg har lest om det, det var derfor jeg valgte å spør her først:/
Tenker at jeg skal prøve og se om det går først, men med en gang noe skjer så flytter jeg kampfisken til ett annet akvarium
Andrea KS
Ja jeg har lest om det, det var derfor jeg valgte å spør her først:/ Tenker at jeg skal prøve og se om det går først, men med en gang noe skjer så flytter jeg kampfisken til ett annet akvarium:)

Jeg tenker du egentlig bare skal flytte kampfisken med en gang

Jeg tenker også i mitt stille sinn at palettene er onde, men de er nok bare overbeskyttende over sitt og sine
Kan sikkert gjør det, men må først få akvariet og må bestille fiskene så det tar nokk litt tid uansett
Kampfisken min går sammen med noen palett ciklider derav et lekspar og det går fint. Akvariet er på 150 liter og det er nok plass til at det ikke blir konflikt. Kampfisken vet å holde seg unna teritoriet til leksparet. De andre fiskene holder seg også unna og det er sjelden det blir konflikter
Hos meg gikk ikke kampfisk og palett bra, paletten tok livet av kampfisken
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap